Facebook Google+ Twitter

Jak projektować reklamy w e-biznesie?

Czy reklama internetowa stanowi strategiczny czynnik decydujący o sukcesie na wirtualnym rynku?

Dobry model dobrej kampanii reklamowej

Wdrażanie kampanii reklamowej w internecie powinno odbywać się według wcześniej opracowanego schematu działań. Pozwoli to ustalić i zaplanować jej najistotniejsze elementy, a ponadto, umożliwi przygotowanie strategii działań pod kątem wyznaczonego celu. Dlatego na początek warto określić:

- cel kampanii (wizerunkowy, sprzedażowy, trafficowy)
- grupy docelowe, do jakich chcemy dotrzeć
- treść przekazu reklamowego
- techniki reklamowe (np. mailing, baner, button, watermark itp.)
- miejsce emisji reklamy
- częstotliwość i czas trwania kampanii
- budżet reklamowy

Po ustaleniu harmonogramu działań, pozostaje kwestia wdrożenia kampanii, a po jej zakończeniu - lub w jej trakcie - dokonanie pomiaru skuteczności.

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach

Pierwszym krokiem do promocji w sieci powinno być zgłoszenie strony do rejestru wyszukiwarek. Działania te mają na celu wyeksponowanie danego serwisu oraz wykreowanie popularności marki. Tutaj na pomoc przychodzi SEM (Search Engine Marketing), czyli marketing w wyszukiwarkach. Strategię tę można zdefiniować krótkim wzorem:

SEM = PPC (kampanie płatnych linków) + SEO (działania optymalizujące ruch na stronie internetowej generowany z wyników naturalnych)

Kampanie płatnych linków (PPC) zapewniają największe efekty marketingowe w przypadku krótkoterminowych akcji reklamowych o charakterze wizerunkowym, sprzedażowym oraz sezonowym. Inaczej jest w przypadku działań SEO, które wymagają zdecydowanie większych nakładów pracy i czasu, a efekty z optymalizacji mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach. Wnioski te idealnie korelują z percepcją użytkowników internetu. Pokazuje ona, że internauci zdecydowani na zakup chętniej zwracają uwagę na płatną reklamę, a osoby poszukujące informacji wykorzystują do tego celu wyniki naturalne.

Ciekawych wniosków dostarczyły także analizy przedstawione przez MarketingSherpa. Ujawniły, że obecność w wynikach naturalnych umożliwia osiągnięcie 20-u kliknięć na 1000 wyświetleń, zaś w linkach płatnych daje szansę na 10 kliknięć przy 1000-u wyświetleń. W przypadku jednoczesnej emisji reklam (wyniki naturalne i PPC) uzyskany wynik powinien wynieść 30 kliknięć. Jak się okazuje, dzięki komplementarności obu kampanii istnieje szansa aż na 60 kliknięć - a to bardzo pozytywny wynik.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Bardzo duża dawka wiedzy. Będę wracał do tego artykułu wielokrotnie. Może o to chodziło autorce, jeśli tak to znaczy że zna się na rzeczy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.