Facebook Google+ Twitter

Jak robi się dobry PR i jakie przynosi on korzyści?

O sukcesach związanych z Public Relations w rozmowie z Izabelą Okarmus opowiada CEO Menu Group Bogdan Węgrzynek.

Izabela Okarmus: Panie Bogdanie, jest Pan w czołówce ekspertów Public Relations w Polsce. Zajmuje się Pan kreowaniem wizerunku znanych osób ze świata polityki, biznesu i sportu zarówno w Polsce jak i w Stanach Zjednoczonych. Pana dwudziestoletnia praca składa się z wielu sukcesów. Można powiedzieć, że profesjonalizm i najwyższe standardy działania to dwie kluczowe cechy charakteryzujące Pana działalność. Co oprócz nich stanowi tajemnicę Pana sukcesu?

Bogdan Węgrzynek Public Relations / Fot. Archiwum Menu GroupBogdan Węgrzynek: Nieprzerwanie, od dwudziestu lat zajmuję się promocją, w bardzo szerokim znaczeniu tego słowa, przede wszystkim promocją wizerunkową, brandingową, wszelkiego rodzaju eventami. Współpracuję z wieloma osobami, dzięki którym moja pozycja na rynku PR jest stabilna, a działania z roku na rok coraz bardziej efektywne. Głównym koordynatorem Menu Group jest Pani Barbara Kubicka, wybitna pani architekt i specjalistka do spraw współpracy międzynarodowej. Natomiast zespół tworzą ludzie wykształceni wielokierunkowo, specjalizują się oni w kampaniach Public Relations, przygotowują rozwiązania promocyjne dla firm, akcje promocyjne i wydarzenia sportowe. Władają kilkoma językami obcymi, mieszkają w wielu różnych zakątkach świata. Ich wiedza wspierana innowacyjnością działań i indywidualnym podejściem do klienta są gwarantem osiąganych przez nas sukcesów.

I. O. Ponad dwudziestoletnia działalność na rynku wiąże się z ogromnym doświadczeniem, a co za tym idzie ze znajomością potrzeb klientów i umiejętnością dobierania odpowiednich strategii działania do konkretnych przedsięwzięć. Co według Pana w sposób decydujący wpływa na owocną współpracę pomiędzy Menu Group i jej klientami?

Bogdan Węgrzynek Public Relations / Fot. Archiwum Menu GroupB. W. Menu Group spośród innych firm działających na rynku wyróżnia przede wszystkim poszukiwanie nietuzinkowych rozwiązań i znajdowanie takich płaszczyzn współpracy, które dzięki swojej oryginalnej formie i pozbawionej utartych schematów formule łączą z sobą obszary wydające się zupełnie sobie odległe. Daje to zaskakująco korzystne efekty, które w przypadku stosowania standardowych metod byłyby nieosiągalne. Innymi słowy, nasze rozwiązania opierają się na poszukiwaniu punktów wspólnych spośród różnych dziedzin nauki, gospodarki, kultury, polityki etc. i zestawianiu ich z sobą tak, aby tworzyły spójną całość.

I.O. Które z organizowanych przez Pana przedsięwzięć uważa Pan za najważniejsze, najbardziej znaczące, decydujące o Pana obecnej pozycji na rynku?

Bogdan Węgrzynek Public Relations / Fot. Archiwum Menu GroupB.W. Mógłbym przywołać sporo przykładów takich eventów, ponieważ każdy z nich odgrywał niebagatelne znaczenie dla mnie, dla Menu Group, dla naszych klientów, dla społeczności, w których były one organizowane, czy to w wymiarze lokalnym, czy szerszym – międzynarodowym. Wszystkie przedsięwzięcia, wszystkie ludzkie sprawy traktuję bardzo osobiście, a każde z nich wiele mnie uczy, odsłania mnóstwo obszarów do tej pory nieznanych, być może niedocenianych, bagatelizowanych. W tym znaczeniu niezwykłe staje się zorganizowanie wizyty Rity Cosby w Polsce, jak również zainicjowanie aukcji na rzecz cierpiących zwierząt. Najważniejsze są relacje międzyludzkie i to one w główniej mierze decydują o skali i znaczeniu osiąganych przez nas sukcesów. To, co stanowi jednak dla mnie powód do dumy to organizacja wizyt w Polsce między innymi Bila Gatesa, Steva Wozniaka, Rity Cosby, Tomaczka Bednarka i innych osób ze świata biznesu i kultury.

I.O. Czym zajmowało się Menu Group w ostatnim czasie?

B.W. Oprócz eventów międzynarodowych ostatnio wspomagaliśmy Międzypaństwowy Mecz Polska-Francja w Ostródzie oraz Mistrzostwa Świata w Hokeju na Lodzie. Byliśmy również obecni na ITB Berlin i ILA Berlin w Hongkongu i Nowym Jorku gdzie promowaliśmy polską kulturę i przyjazną gospodarkę. No i przede wszystkim prowadziliśmy kampanię na rzecz Przemka Salety i byliśmy współorganizatorami walki Saleta-Gołota.

I.O. W 2006 roku dostał Został Pan wyróżniony przez Chicago Tribune i otrzymał statuetkę w plebiscycie na wydarzenie roku obok Guillén Barrios'a?

B.W. To było za 2005 roku kiedy organizowałem Biały Marsz, który de facto skupił ponad 35 tysięcy ludzi jak również Główne Obchody 25-Lecia Solidarności w całych Stanach Zjednoczonych pod patronatem prezydentów RP i USA. Uczestniczyli w nich między innymi dzisiejszy Prezydent USA Barack Obama i prezydent Polski Lech Wałęsa. Organizowałem także główne obchody 400-lecia przybycia do Ameryki pierwszych emigrantów, nad którymi patronat sprawowali George W. Bush i Królowa Elżbieta w 2007 roku. Współorganizowałem wybory Miss Polonia 2011 w Dublinie, wybory Polaka Roku w Liberty Hall, wydarzenia w Domu Polskim w Londynie, a także wystawy nawet i w Tokyo. Wszystkie powyższe inicjatywy organizowane były przy dużym udziale studentów DePaul University i National Louis University.

Z Bogdanem Węgrzynkiem CEO Menu Group rozmawiała Izabela Okarmus.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Gratuluję tylu sukcesów! Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.