Facebook Google+ Twitter

Jak skutecznie złowić klienta w sieci?

Prognozuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat transakcje internetowe będą stanowić 25% wszystkich zakupów dokonywanych przez Europejczyków. O tym, jak złowić klienta w sieci, mówi ekspert od sklepów internetowych z firmy Ogicom.

Trudno uwierzyć, ale sprzedaż sieciowa zaczęła się ponad 30 lat temu. Już w 1979 roku niejaki Michael Aldrich zmodyfikował zwykły, 26-calowy telewizor w taki sposób, aby w połączeniu z tradycyjną linią telefoniczną pozwalał na zdalne robienie zakupów. Pierwsze systemy tego typu zaczęły działać w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Hiszpanii w 1980 roku, a do Polski zawitały na początku lat 90-tych XX wieku.

O sklepach internetowych mówi dr inż. Artur Pajkert, ekspert z firmy Ogicom specjalizującej się w rozwiązaniach biznesowych z dziedziny Internetu i telekomunikacji.

Czy warto inwestować w e-biznes, czy to rynek już zbyt nasycony, aby dał szansę na odniesienie sukcesu?

- Sklep internetowy to nadal znakomity pomysł na rozwój firmy, zarówno dużej, jak i małej, dopiero powstającej, jak i tej, która posiada już ugruntowaną pozycję na tradycyjnym rynku sprzedaży. Firmy zakładają sklepy internetowe lub wręcz przenoszą swoją działalność do sieci nie tylko dlatego, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. E-sklep pozwala na imponujące wręcz przyspieszenie związane ze wzrostem obrotów, znaczną redukcją kosztów obsługi oraz poszerzeniem kręgu potencjalnych klientów. Sprzedaż on-line, niezależnie od nasycenia sieci tą formą działalności, jest coraz skuteczniejsza, ponieważ dzisiejszy klient zwyczajnie nie ma czasu na wędrówki po sklepach i coraz chętniej zamienia tradycyjny koszyk na jego wirtualny odpowiednik.

Za tą teorią przemawiają również wyniki badań. W raporcie „E-commerce w Polsce 2008” Gemius zapytał Internautów, czy kiedykolwiek robili zakupy za pośrednictwem internetu. Twierdząco odpowiedziało 66% ankietowanych. Czym można tłumaczyć takie zainteresowanie wirtualnymi zakupami? Najwięcej, bo 53% badanych wskazało na niższe ceny w stosunku do tradycyjnych kanałów sprzedaży, a nieco mniej, bo 49% za najważniejszy aspekt uznało oszczędność czasu. W badaniu przeprowadzonym przez Firmy.net w styczniu 2010 roku na grupie 3441 przedsiębiorców wskazano, że ponad połowa polskich firm z sektora MSP zamierza poszerzyć swoją obecność w internecie o wirtualną sprzedaż. Dla 6% przedsiębiorstw internet już teraz stanowi główne źródło sprzedaży, a tylko 1 firma na 100 zadeklarowała, że nie będzie wykorzystywała tego kanału do sprzedaży swoich produktów czy usług.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.