Facebook Google+ Twitter

Jak sytuacja kryzysowa może ocalić Twoją reputację

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-03-02 14:01

Ogłoś kryzys i w ten sposób uratuj wizerunek swojej firmy. Taką politykę zarządzania zdają się ostatnio podejmować największe japońskie koncerny motoryzacyjne. Czyżby końcówka lutego sprzyjała wykrywaniu wad w autach?

A może prezesi Daihatsu, Nissana czy Suzuki, obserwując stopniowe pogrążanie się Toyoty i Volkswagena doszli do wniosku, że warto jednak sprawdzić auta, co do których istnieją wątpliwości, jednocześnie nie nadszarpując wizerunku zbyt dotkliwie. W końcu i tak główne odium krytyki spadnie na Toyotę.

Niedawno w mediach głośno było o wpadce Toyoty - firma wypuściła na rynek auta z wadliwym układem hamulcowym. W połowie lutego w brazylijskich Volkswagenach została wykryta wada, mogąca doprowadzić do blokady kół lub nawet do ich odpadnięcia. Teraz fatum spadło na kolejne koncerny - Nissana, Suzuki i Daihatsu. Pożary powodowane wadami systemu klimatyzacji, uszkodzenia silnika czy poduszki powietrzne, które mogą niespodziewanie wystrzelić to
wady, które wpłynęły na decyzję o wezwaniu właścicieli do kontroli aut.

Jak widać, nawet najbardziej renomowanej firmie może przydarzyć się potknięcie. Czasami jego rezultaty mają skalę mikro, innym razem przeradzają się w międzynarodową aferę i globalny kryzys marki. Przyznanie się do błędu to pierwszy krok. Zdając sobie sprawę z tego mechanizmu, szefowie największych japońskich koncernów ujawnili informacje o potencjalnie wadliwych samochodach.

Powody powstania sytuacji kryzysowej są mało ważne dla opinii publicznej. Nieistotny jest fakt, czy winni są niekompetentni pracownicy, czy też doszło do losowego zdarzenia. Liczy się negatywna informacja, która dociera do społeczeństwa. Punktem wyjścia w planowaniu strategii kryzysowej jest zaakceptowanie faktu, że każda z organizacji ma swoje słabe punkty. Podstawowym elementem zarządzania powinno być opracowanie strategii działania na wypadek niefortunnych zdarzeń. Sytuacja kryzysowa jest zagrożeniem, do którego trzeba się dobrze przygotować, zarówno merytorycznie, jak i organizacyjnie. Jest również szansą – jeżeli firma stawi czoła wyzwaniu, a kryzys zostanie prawidłowo i sprawnie rozwiązany, może on paradoksalnie umocnić pozycję marki na rynku i ugruntować jej pozytywny odbiór.

Wybrane dla Ciebie:


Tagi: Toyota kryzys


Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.