Facebook Google+ Twitter

Jak wrócić do formy po porodzie?

Macierzyństwo to najwspanialsze doświadczenie jakie możemy sobie wyobrazić. Mimo, że nasze dziecko jest dla nas najważniejsze, często czujemy się obolałe, przemęczone, a nawet przygnębione. Dodatkowo tęsknimy za dawną figurą.

Hantle również wykorzystujemy w ćwiczeniach fitness / Fot. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/TwoDumbbells.JPGChciałybyśmy, aby nasze ciało znów wyglądało jak przed ciążą. Spacery z dzieckiem nie wystarczą, aby znów założyć stare spodnie. Powinnyśmy poćwiczyć. Jak się zmobilizować, kiedy całą naszą uwagę skupiamy na dziecku?

Moje własne doświadczenie potwierdza fakt, że mobilizacja jest najważniejsza, ale liczy się również wsparcie najbliższych. Mnie np. do ćwiczeń zachęcił mój mąż.

Z naszym dzieckiem spędzamy razem 24h na dobę i przeraża nas myśl o zostawieniu go nawet na 5 minut. Dlatego na początek, zamiast zajęć w klubie fitness, proponuję ćwiczenia w domu, razem z dzidziusiem. Połączymy przyjemne z pożytecznym. Przy prostych ćwiczeniach w domowych warunkach poprawimy swoją kondycję, a nasza pociecha na pewno będzie zadowolona ze wspólnych ćwiczeń z mamą. (wiem, bo sama tak robiłam). Dodatkowo przygotujemy swoje ciało do intensywniejszych treningów pod okiem doświadczonego instruktora fitness.

Jakie ćwiczenia można robić w domu? Na sam początek najlepszy będzie Pilates.

PILATES - możemy ćwiczyć same lub z dzieckiem. Pamiętamy bóle kręgosłupa podczas ciąży? Również teraz nasz kręgosłup narażony jest na duże obciążenie. Pilates polega na wzmacnianiu i uelastycznianiu mięśni. Rozciąga mięśnie grzbietu, ćwiczenia koncentrują się na mięśniach brzucha. Nie dziwi zatem fakt, że jest szczególnie polecany po porodzie. Pilates skierowany jest zarówno do mam, które rodziły naturalnie jak i tych z cesarskim cięciem. Pamiętajmy jednak, że te i inne rodzaje ćwiczeń powinnyśmy skonsultować z lekarzem. Trening możemy rozpocząć już 6 tygodni po porodzie. Ponieważ Pilates ćwiczymy przy relaksującej muzyce, nazywany jest treningiem "dobrego samopoczucia".
W pilatesie ważne jest następstwo ćwiczeń, ale nie martwmy się kiedy będziemy musiały przerwać trening, aby np. nakarmić czy przewinąć dziecko. Do ćwiczeń możemy wrócić w każdej chwili. Taki przyjemno - pożyteczny rodzaj zabawy z dzieckiem możemy powtarzać dwa, trzy razy w tygodniu.

Kiedy przygotujemy już swoje ciało i dojrzejemy do myśli zostawienia naszego maleństwa, zapiszmy się na zajęcia fitness. Pod okiem doświadczonego instruktora na pewno szybko osiągniemy efekty. Poprawimy swoją kondycję, a tym samym dobre samopoczucie.
Jest wiele rodzajów treningów. Zajęcia choreograficzne przy żywej muzyce, zajęcia na stepie, na macie. Ćwiczymy z przyrządami lub bez. Można by tak wymieniać i wymieniać. Każdy Hantle również wykorzystujemy w ćwiczeniach fitness / Fot. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e3/TwoDumbbells.JPGwybierze taki rodzaj treningu, który będzie zarówno efektywny jak i satysfakcjonujący dla siebie. Istnieje jednak kilka najbardziej popularnych, które pomogą powrócić do formy z przed porodu i wysmuklą naszą sylwetkę.

ABT - Abdominal Body Training. Wzmacnia dolną część ciała, a więc brzuch uda i pośladki.
Ćwiczenia najczęściej rozpoczynają się od rozgrzewki na stojąco. Proste ruchy choreograficzne poprawiające naszą kondycję. Później instruktor najczęściej przechodzi do ćwiczeń w pozycji leżącej, na macie. Głównie wzmacniamy tu mięśnie brzucha, robiąc tzw. brzuszki.
ABT zapewni nam płaski brzuch, smukłe uda i jędrne pośladki.

TBC - Total Body Condition. Drugi rodzaj aerobiku. Poprawia naszą ogólną kondycję, rzeźbi wszystkie mięśnie ciała, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Na treningu TBC walczymy również z rozstępami i nierównomiernym rozłożeniu komórek tłuszczowych, czyli tzw. cellulitem. Ćwiczenia wykonuje się z użyciem przyborów.
TBC zapewnia jędrne i smukłe ciało, jest idealne właśnie dla kobiet chcących wrócić do formy po porodzie.

FAT BURNING STEP, FAT BURNING FLOOR - jak każde ćwiczenia poprawia kondycje fizyczną, a przy tym wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. Fat Burning skierowany jest dlaćwiczenia aerobowe / Fot. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/53/Aerobic_exercise_-_public_demonstration01.jpg tych, którzy lubią się dużo ruszać. Ćwiczymy przy energicznej muzyce, na stepie albo podłodze. Wzmacniamy i rozciągamy mięśnie. Ten rodzaj treningu działa głównie na brzuch, uda, biodra i pośladki.

Treningów jest naprawdę wiele. Kiedy już zdecydujemy się na poprawę swojej kondycji, wybierzmy się do klubu fitness i poprośmy instruktora o radę. Kiedy powiemy jaki efekt chcemy osiągnąć, na pewno dobierze nam trening odpowiedni do naszych potrzeb i możliwości.
Udając się na pierwsze zajęcia koniecznie zabieramy ze sobą silną motywację. Z doświadczenia wiem, że pierwsze treningi są naprawdę ciężkie, ale po paru kolejnych nie będzie mowy o "nie dam rady".

Na każdy trening zabieramy ręcznik, wygodny, sportowy strój, odpowiednie obuwie i koniecznie butelkę wody. Podczas treningu należy uzupełniać płyny, a nie tylko po nim.
Pamiętajmy, że podstawą sukcesu jest cykliczność ćwiczeń. Silna mobilizacja pomoże nam w drodze do pięknego, jędrnego i smukłego ciała. Życzę powodzenia, również sobie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Ja zdecydowałam się troszkę wcześniej wracać do formy, mimo moich obaw, bo Mateuszek jeszcze nie skończył 4 miesięcy. Zostawienie go na ponad godzinę... oj ciężko było, ale - jak wspomniałam - zmobilizował mnie mąż :) Chodzę 2 razy w tygodniu.
Przyznam szczerze, że taki kącik dla maluszków to fantastyczna sprawa. Szkoda, że tam gdzie chodzę nie ma takiej możliwości.

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 09.11.2010 16:35

Umknął mojej uwadze Twój artykuł, Beato.
Zmienia się mentalność młodych mam i rośnie ich świadomość. W moim klubie młode mamy zaczynają ćwiczyć z reguły w 6 miesięcy po porodzie, jeśli oczywiście nie mam żadnych przeciwwskazań lekarza. Z półrocznymi i starszymi maleństwami przychodzą do klubu. Mam zorganizowany kącik dla maluszków, sam często nimi się opiekuję. Efekty przychodzą z czasem i po systematycznych treningach. Tak dobieram ćwiczenia, aby dziewczyny czerpały z nich w pierwszych tygodniach samą przyjemność. Chętnie wracają do klubu, by po 3-4 tygodniach trening stał się dla nich stylem i potrzebą.
5*

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.