Facebook Google+ Twitter

Jak wydać więcej. 7 trików sklepów

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-06-30 09:41

Robisz listę zakupów? Sklep też robi ją za Ciebie! Jest dłuższa i pełna dygresji, które zapędzą Cię najpierw w boczne alejki po rzeczy, zupełnie niepotrzebne, by przy kasie skusić Cię jeszcze batonikiem.

Okazjum.pl ujawnia 7 trików, które stosują sklepy, żeby namówić Cię do kupowania za dużo, za drogo i na zapas.
Przyszedłeś tylko po chleb? Nie dla aranżatora wystroju i układu półek sklepowych. Chleb to tylko Twój pretekst.

Promocja czyli przeważnie zło
Nawet nieistotne, czy cena przed promocja nie była przypadkiem niższa. Zwykle i tak nie potrzebowałeś tego produktu. A o wyborze zadecydowała cena a nie potrzeba.

Większe opakowanie, mniejsze opakowanie, komplet
Potrzebujesz 1 litr soku, ale drugi dostajesz z 50% rabatem? Potrzebujesz herbaty, ale dopłacając 2 zł dostaniesz ją z filiżanką? Potrzebujesz plasteliny, ale jest tylko w zestawie z papierem technicznym? To wszystko triki, które sprawiają, że po prostu zostawisz więcej pieniędzy w kasie. Wydajesz więcej, żeby wydać mniej…
Uważaj też na downsizing – czyli zmniejszenie wagi produktu przy jednoczesnym utrzymaniu dotychczasowej ceny.

Limitowana okazja
Zdradliwe są ograniczone w czasie oferty, których celem jest wywołanie w klientach poczucia straty, jeśli z niej nie skorzystają. A tracić nikt nie lubi. Z tego efektu korzystają zarówno twórcy reklam jak i marketerzy komponujący zawartość sklepowych gazetek. Zawsze jesteśmy przez nich informowani, kiedy kończy się promocja. – Jeśli damy się zwabić do sklepu na chwilową obniżkę masła, to przy okazji kupimy więcej produktów, już niekoniecznie w korzystnej cenie. Ale prawdziwe okazje też się zdarzają, zwłaszcza przy droższych produktach. Dlatego promocje warto śledzić, ale równocześnie trzeźwo oceniać ich sens – komentuje Dawid Piaskowski z Okazjum.pl

Pobudzanie zmysłów
Na przyjemny zapach czy łagodną muzykę zwabiony do sklepu klient niewiele może poradzić. Muzyka potrafi nas zatrzymać w sklepie na dłużej, a badania dowodzą, że odpowiednio dobrany zapach może zwiększyć wysokość rachunków o 33 proc.

Wysokość wzroku
Spuść wzrok lub go unieś. Zazwyczaj to właśnie na wysokości wzroku zobaczysz produkty markowe, droższe, niż te poniżej lub powyżej. Są dobrze wyeksponowane dzięki dodatkowej opłacie, która zresztą odbija się na cenie produktu.

Online lub offline
Planując zakup konkretnego produktu, warto pamiętać, że ceny w zwykłych i internetowych sklepach mogą się znacząco różnić. Część osób daje się zaczarować internetowym wyszukiwarkom, sądząc, że w internecie ceny są najkorzystniejsze na rynku. Inni, lubiący dotknąć produktu, kupują wyłącznie w zwykłych sklepach. –- Tymczasem zarówno w zwykłych sklepach jak i w sklepach online można znaleźć prawdziwe promocje – mówi Dawid Piaskowski z Okazjum.pl.
(Magdalena Skrzypczyk)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.