Facebook Google+ Twitter

Jak wykorzystać dotację z UE na promocję firmy?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2011-01-24 13:19

Dotacja ze środków Unii Europejskiej na nowe przedsięwzięcie to wielki sukces, ale i początek długiej drogi pełnej wyzwań niezbędnych do pokonania, aby zbudować ugruntowaną pozycję na rynku i rozwinąć prowadzony biznes.

Zatem jak skutecznie wykorzystać otrzymane fundusze, aby osiągnąć wszystkie, założone przez siebie i oczekiwane przez UE, cele?

Starający się o dotacje z funduszy Unii Europejskiej lub ci z przedsiębiorców, którym zostały już przyznane środki na rozwój firmy wiedzą doskonale, że oprócz innowacyjnego i ciekawego pomysłu konieczne jest utrzymanie zakładanych efektów, np. wzrostu zatrudnienia, poziomu przychodu, wielkości sprzedaży, liczby przeprowadzonych szkoleń, programów edukacyjnych itp., jeszcze przez trzy lub pięć lat od zakończenia projektu. - Konieczne są odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone działania promocyjne, które doprowadzą do wzrostu rozpoznawalności marki, ugruntują pozycję firmy na rynku, a pośrednio wpłyną także na rozwój sprzedaży i zwiększenie przychodów - dodaje Tomasz Pakulski zajmujący się obsługą beneficjentów funduszy UE korzystających z narzędzi marketingu bezpośredniego.

Nie trzeba nikogo przekonywać, że to właśnie marketing stanowi newralgiczny punkt strategii rozwoju każdej firmy, szczególnie jeżeli wprowadzamy na rynek nową usługę lub produkt. Należy już na początku działalności dokładnie przemyśleć swoje cele, grupy docelowe i w zależności od budżetu zaplanować promocję naszej oferty. - Skuteczna i wydajna reklama z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi to jeden z głównych elementów składających się na osiąganie sukcesów sprzedażowych – dodaje Adam Śniedzewski odpowiadający za rozwój programu wyróżnionego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w 2011 roku jako doskonały przykład wykorzystania dotacji w branży e-usług. Zatem to, co najistotniejsze to wybór odpowiedniej formy promocji, dostosowanej do potrzeb, oczekiwań, grupy docelowej i posiadanego budżetu.

Marketing bezpośredni jednym z najtańszych

Marketing bezpośredni wskazywany jest jako jedno z najtańszych narzędzi promocji, szczególnie przy bilansie skuteczności i wydajności w stosunku do ceny, jaką przyjdzie zapłacić za tego typu kampanie. To szczególnie ważne przy realizacji budżetu uzyskanego ze środków unijnych, ponieważ efekty prac muszą się utrzymać przez kolejne, czasem nawet pięć lat od zakończenia projektu. I właśnie dlatego coraz więcej firm korzystających ze środków unijnych decyduje się na inwestycję w marketing bezpośredni. Dlaczego? Ponieważ narzędzia marketingu bezpośredniego nie dość, że pozwalają precyzyjnie trafić do indywidualnego i biznesowego klienta, to kosztują nieporównywalnie mniej, stanowiąc jednocześnie coraz większą konkurencję wobec tradycyjnych przekazów reklamowych.

- Żyjemy w erze konsumenta, który chce być traktowany indywidualnie, ze zrozumieniem własnych potrzeb i oczekiwań. Reklama masowa nie zaspokoi tych pragnień, ponieważ klient szuka przede wszystkim interakcji. Nie chce biernie oglądać przekazów promocyjnych. Nie bez przyczyny to właśnie konsument został wybrany przez WHO najbardziej wpływowym graczem gospodarki światowej, a tytuł Człowieka Roku, osoby która najbardziej zasłużyła się dla historii świata, nadawany przez amerykański tygodnik Time w 2006 roku przypadł członkom społeczności internetowych – dodaje Tomasz Pakulski.

Skutki w wymiarze wieloletnim

Realizując środki uzyskane z funduszy Unii Europejskiej firmy muszą mieć pewność, że inwestycja w działania marketingowe przyniesie długofalowe skutki – w końcu zakładany poziom rozwoju należy utrzymać jeszcze kilka lat po zakończeniu procesu. Jak tłumaczą specjaliści ds. marketingu bezpośredniego, inwestycja w kampanie promocyjne oparte na takich narzędziach, jak wiadomości SMS-owe, mailowe, faksowe czy głosowe to opłacalny krok ze względu na relatywnie niskie koszty pozwalające na prowadzenie kampanii przez długi okres czasu.

- Niezwykle istotna jest także możliwość zmierzenia efektów prowadzonych kampanii, a także stała kontrola nad ponoszonymi kosztami. Statystyki dostarczane po zrealizowanym działaniu pozwalają dokładnie określić do ilu osób dotarła kampania, ilu z nich odsłuchało wiadomość głosową, odczytało SMS-a czy faks, a także kliknęło w link umieszczony w newsletterze czy innej przesyłce reklamowej dystrybuowanej w formie maila. To niezwykle pomocne dane, które pozwalają np. ponowić kampanię do całości odbiorców lub np. tylko tych, którzy wykazali zainteresowanie przekazem lub nie wykazali go wcale – tłumaczy Pakulski.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.