Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

19230 miejsce

Jak wypromować swoje materiały? Krótki poradnik dla autorów W24

Sposobów na promowanie swoich materiałów w sieci jest wiele. Niestety bardzo wielu autorów czyni to w sposób chaotyczny, udostępniając swoje wpisy gdzie tylko się da. Nie ma w tym nic złego, ale w dłuższej perspektywie, niewiele daje.

 / Fot. Mariusz MichalakAutorów publikujących w sieci można podzielić na dwie grupy. Tych, którzy uważają, że im marketing jest niepotrzebny i nie zamierzają promować swoich publikacji, oraz tych, którzy próbują dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Oczywiście ci pierwsi mają do tego prawo i należy to uszanować. Dla tych, którzy chcieliby jednak zaprezentować swoje osiągnięcia dziennikarskie szerszej grupie, polecam klika prostych rad, które być może przybliżą Was do celu. Jednak nie w samej metodzie promocji siła, ale o tym za chwilę. Należy także zaznaczyć, że z żadną z wymienionych metod nie należy przesadzać. Dlaczego? Przeczytajcie sami.

Zacznijmy więc od metod, z których bez większego wysiłku możemy skorzystać. Potem przejdziemy do sposobów wydawałoby się oczywistych, ale nie zawsze mamy ich świadomość.

Facebook, Twitter, a może Google+?

Jednym z najbardziej popularnych sposobów na wypromowanie własnych materiałów, jest dodawanie linków do serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Rzecz, która wydawałoby się nie wymaga szczególnych umiejętności. Wiele autorów zapomina jednak o podstawowej rzeczy korzystając z tej metody promocji. Zasypywanie znajomych masowymi linkami przynosi zupełnie odmienny skutek. Jeśli widzę, że ktoś nachalnie wysyła mi ten sam link, to wcześniej czy później zaczynam to ignorować i traktować jako spam. Nie tędy droga.

Jeśli dużo piszesz lub fotografujesz, możesz rozważyć założenie własnego fanpage'u. Pozwoli Ci to na dotarcie do jeszcze większej liczby osób.

Siła bookmarkingu

Strony takie jak kciuk.pl, wykop.pl, czy spis.pl pozwalają nam na promocję swoich dokonań. Jeśli cieszą się dużą popularnością, są promowane w newsletterach i rozsyłane do zarejestrowanych internautów. Porada - jeśli swoje wpisy będziemy dodawać wybiórczo, systematycznie, a nie wszystkie jednego dnia, osiągniemy wyższy ranking w wyszukiwarce Google.

Komentarze zawsze w cenie

Specjalizujesz się w określonej tematyce? Przygotowujesz cykl materiałów na dany temat? Ten sposób jest dla Ciebie. Zaloguj się na forach związanych z daną problematyką i odeślij Internautów do swoich tekstów, w których będą mogli znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Oczywiście podobnie jak w poprzednich sposobaach, pamiętaj o umiarze.

Czytaj dalej o sposobach promocji własnych materiałów --------->

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (8):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 30.11.2012 16:33

Cenne!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pani Lidio byłam pewna, że tekst na ten temat jest tylko jeden. Bardzo rzadko wracam do swoich komentarzy, ale temat zaciekawił mnie. Przepraszam, racja jest po Waszej stronie:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pani Alicjo,
Pani komentarz jest tam, gdzie go Pani zostawiła :-) czyli tu: link

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zajrzałam tutaj, aby dowiedzieć się czy pomysł znalazł chętnych i zobaczyłam, że mój komentarz - pewnie nie przypadł do gustu redakcji W24, bo zniknął - nie ma go także na moim profilu. Dzięki za tę cenzurę. Uśmiałam się.... ;-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo ciekawy tekst. Kilka prostych wskazówek i można się elegancko wypromować.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jakoś mnie odrzuca od takiego wciskania ludziom info, jak ktos pisze tak jak autor na końcu napisał to i tak nic mu nie pomoże

Komentarz został ukrytyrozwiń

Sympatyczny materiał, polecam zwłaszcza ostatnie zdanie :) 5*

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Mariuszu bardzo dobry poradnik, oczywiście na +5:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.