Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

37097 miejsce

Jak zamówić kwiaty przez internet? Jak każdy inny towar [wywiad]

Za kilka dni obchodzimy Dzień Mamy. Jednym z najchętniej kupowanych prezentów z tej okazji są kwiaty. Piękny bukiet z pewnością wywoła uśmiech na twarzy każdej mamy. Co zrobić jeśli bukiet przyjdzie nieświeży? Podpowiadamy

Julia Mandel / Fot. Archiwum prywatneJulia Mandel, specjalista ds. Prawa i Certyfikacji, radzi jakie mają prawa osoby, które decydują się na zakup kwiatów przez internet.

Czy czas dostawy jest wiążący w przypadku zamówienia kwiatów przez internet?


- Czas dostawy jest wiążący w przypadku złożenia zamówienia przez internet. Konsument przed zawarciem umowy powinien zostać poinformowany zarówno o kosztach, jak i o terminie dostawy. Informacja o terminie dostawy dotyczy wszystkich produktów zamawianych przez internet. W wielu przypadkach czas dostarczenia towaru ma decydujące znaczenie, zwłaszcza w takie dni jak 26 maja kiedy szczególnie zależy nam na tym, aby nasze kwiaty dotarły na czas.
Podstawa prawna: Art. 9 ust. 5 – ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów.

A jeśli będą nieświeże można zareklamować bukiet?

Nawet zamawiając kwiaty przez internet można odstąpić od umowy / Fot. Archiwum autora
- Zasadniczo w przypadku zakupów przez internet konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Istnieją jednak wyjątki, na które może powołać się sklep internetowy. Zgodnie z art. 10 ust. 3 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadku świadczeń, które z uwagi na swój charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu. Jeżeli sklep w swoim regulaminie powoła się na powyższy wyjątek, to zgodnie z zapisem nie możemy odstąpić od umowy w przypadku zakupu kwiatów przez internet. Odnosi się to szczególnie do kwiatów ciętych, które szybko mogą zwiędnąć lub stracić świeżość. Kupując kwiaty przez internet często możemy dołączyć do naszego zamówienia inne produkty tj. maskotki lub książki. W tej sytuacji dla innych produktów, które zostały zakupione wraz z kwiatami przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Warto dokładnie sprawdzić regulamin pod tym kątem.

Jakie są moje prawa i co mogę zrobić w sytuacji gdy kwiaty zostaną dostarczone po terminie?
- W przypadku gdy zamówione kwiaty zostaną dostarczone po terminie należy skonsultować się ze sklepem, w którym złożyliśmy zamówienie. Realizacja zamówienia leży po stronie e-sklepu, a nie firmy kurierskiej, która dostarcza przesyłkę, dlatego tylko w sklepie internetowym możemy złożyć reklamację.

Zamówiłem róże, a otrzymałem tulipany. Co mogę w tej sytuacji zrobić?


- Składając zamówienie w kwiaciarni internetowej dokładnie określamy wielkość i rodzaj bukietu. W przypadku gdy otrzymaliśmy tulipany, a składaliśmy zamówienie na róże, możemy skontaktować się ze sklepem, aby wymienił nam bukiet na odpowiedni. Konsument ma również prawo do złożenia standardowej reklamacji z powodu niespełnienia warunków umowy, która w tej sytuacji powinna zostać rozpatrzona pozytywnie.

Nie odebrałem kwiatów w terminie. Czy otrzymam przesyłkę ponownie?


- W tej sytuacji wiele zależy od firmy kurierskiej, która dostarcza zamówienie. Firmy często zamieszczają zapisy, w których zobowiązują się do „podjęcia próby dostarczenia przesyłki” np. 2 razy. Jeśli pomimo kilku prób dostarczenia przesyłki, nie będzie to możliwe, ponieważ w tym czasie pomimo wcześniejszych ustaleń nie będzie nas w domu, to w takiej sytuacji nie możemy obciążyć winą e-sklepu. Wówczas najlepiej skontaktować się bezpośrednio ze sklepem, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.