Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

45111 miejsce

Jak zarządzać danymi w sieciach i centrach handlowych?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2011-08-24 17:16

Przeprowadzenie akcji promocyjnej w dużych sieciach i centrach handlowych wiąże się z koniecznością obsługi czasem nawet setek tysięcy zgłoszeń. Dlatego coraz popularniejszy staje się outsourcing tego typu usług.

Filarem budowania lojalności klienta, właściwie w każdej branży, są działania prokonsumenckie nastawione na wzrost świadomości oraz przywiązania do istniejącej marki. O ile działania te są zdecydowanie prostsze do wykonania w przypadku firm działających na bazie kilku lub kilkunastu klientów, o tyle w przypadku korporacji nastawionych na klienta masowego, jak centra i sieci handlowe, są one o wiele bardziej skomplikowane. To nie tylko konieczność zaprojektowania odpowiedniej polityki formalno-prawnej, ale także obsługi zebranych danych i kontaktów, zgodnie z prawem i wymaganiami nałożonymi przez GIODO.

Krok pierwszy - przeprowadź audyt

Organizując konkurs, akcję promocyjną czy nawet ankietę wśród klientów należy liczyć się z pozyskaniem kilkudziesięciu czy kilkuset kontaktów, w zależności od skali przedsięwzięcia. Niezależnie od tego, czy działanie zostanie przeprowadzone w internecie, czy uczestnicy zostaną proszeni o wypełnienie formularzy papierowych, obsługa danych będzie przebiegać podobnie: - Różnicą będzie jedynie kwestia wprowadzenia danych ze zgłoszeń papierowych do systemu i eliminacji duplikatów. Natomiast konieczność prawidłowego przetworzenia danych i zgłoszenia zbiorów do GIODO będzie w obu przypadkach taka sama - mówi Wojciech Jachowski, specjalista od obsługi danych z poznańskiej firmy e-Data Systems.

Konieczność wykonania wspomnianych wcześniej procedur jest na tyle skomplikowana, a jednocześnie czasochłonna, że coraz więcej organizatorów akcji - centrów i sieci handlowych oraz obsługujących je agencji reklamowych - zleca obsługę danych na zewnątrz. Outsourcing w tym przypadku staje się coraz bardziej popularny.

Jak tłumaczą eksperci, pracę w modelu outsourcingowym zwykle rozpoczyna się od przeprowadzenia audytu. Celem działania jest przede wszystkim ocena bieżącej sytuacji formalno-prawnej oraz realnych potrzeb działu marketingu. W efekcie audyt wskazuje na to, co stanowi największe braki - np. błędnie sformułowaną politykę bezpieczeństwa danego biura czy brak rejestracji zgromadzonych zbiorów w bazie danych GIODO. Na tej podstawie firma zewnętrzna przygotowuje formuły zgody na przetwarzanie informacji pozyskiwanych od klientów/uczestników danej akcji promocyjnej. - Wyniki audytu mogą także zmobilizować dane przedsiębiorstwo do zintensyfikowania działań direct-marketingowych oraz aktywniejszego niż dotąd budowania baz danych - dodaje Wojciech Jachowski.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.