Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

9845 miejsce

Jak zrobić innowacyjny biznes?

Gospodarka nie jest już taka jak kiedyś. Coraz większa konkurencja i kryzys stały się zmorą przedsiębiorców. Jak można wyrwać się z tego niekończącego się wyścigu szczurów?

Rozwiązaniem jest innowacyjny biznes. Dwa słowa, które powodują, że przedsiębiorcy rezygnują ze złożenia wniosku o dofinansowanie swoich przedsiębiorstw. Czy słusznie?

Innowacyjny, czyli jaki?

Innovation / Fot. materiały Menu GroupW myśl definicji innowacyjny biznes, to nowy produkt, usługa oferująca nową jakość na rynku, ale też udoskonalenie produktu czy odbiegnięcie od utartych standardów. O ile wiele firm nie spełnia pierwszej części tej definicji, o tyle może złożyć wniosek argumentując go jej dalszą częścią.

Przykładem innowacyjnego biznesu może być na przykład firma kurierska, która zobowiązuje się dostarczyć paczkę następnego dnia roboczego przed 9:00 (niemieckie DHL). Paczki dowożone są w ten sam sposób, więc pomysł nie jest nowy, ale udoskonala produkt i odbiega od utartych schematów: Większość osób pracujących przed 9:00 jest jeszcze w domu przez co nie musi odbierać awizo. Innym przykładem innowacyjnej firmy jest “Poczta Kwiatowa”, która zajmuje się dostarczaniem zamówionych kwiatów wprost pod drzwi odbiorcy.

Na czym opiera się innowacyjny biznes?

Niemożliwe jest napisanie poradnika “krok po kroku” jak zrobić innowacyjny biznes, bądź podanie na niego gotowej recepty. Taki biznes po prostu nie byłby innowacyjny. Jest jednak wiele czynników, które maksymalizują szanse na sukces.

Poszukiwania najlepiej zacząć od “innowacyjnego otoczenia”. Poszukaj czy w twoim pobliżu nie ma inkubatora, bądź parku technologicznego. Jeżeli takowy znajdziesz, udaj się tam i porozmawiaj z tamtejszymi ludźmi, rozdaj wizytówki.

W czym tak naprawdę jesteś dobry? Co od zawsze Cię interesowało? Może lubisz coś robić, coś co daje wartość innym ludziom? Biznes to nic innego jak dawanie innym wartości. Innowacyjne przedsiębiorstwo to takie w którym ludzie robią to co lubią, i przez to pracują wydajnie. Znajdź więc swój pomysł na biznes, którego wykonywanie będzie Ci dawać radość i satysfakcję. Możesz posiłkować się kontaktami, które zdobyłeś w inkubatorze lub w parku technologicznym.

Następnym krokiem jest analiza rynku. Sprawdź czy ktoś nie wpadł przed tobą na twój pomysł. Możesz do tego celu użyć wyszukiwarki Google, lub nawet narzędzia Google do analizy Trendów trends.google.com

Kiedy już upewniłeś się, że twój pomysł jest innowacyjny poszukaj odpowiedniego sposobu na finansowanie go:
• Sprawdź projekty Unii Europejskiej,
• opcję Venture Capital, która polega na wsparciu finansowym nowej firmy w zamian za określoną w umowie ilość akcji/udziałów,
• kredyt.

Pamiętaj, że w biznesie nie zawsze jest kolorowo. Dlatego musisz mieć opracowane scenariusze na czarne godziny.

• Co jeśli produkt, który wprowadzam nie przyjmie się?
• Co jeśli mój główny partner zakończy ze mną współpracę?

Najtrudniej jest pozyskać klienta, więc staraj się podtrzymywać z nim kontakt. Możesz na przykład wysłać mu kartkę z okazji urodzin czy specjalną promocję na nowy produkt/usługę. Niektóre firmy wysyłają swoim klientom kartki z okazji początku lata.

Ostatnim, ale równie ważnym punktem jest twoje otoczenie. Dużo łatwiej jest tworzyć innowacyjny biznes, kiedy ludzie, którymi się otaczasz wierzą w to, że da się taki biznes stworzyć. Dlatego pozostawaj w kontakcie z ludźmi sukcesu, szukaj okazji do wymienienia się wizytówką, czy nawiązania współpracy.

Patryk Węgrzynek

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.