Facebook Google+ Twitter

Jakość samochodów pod lupą! Hyundai triumfuje

W niemieckim magazynie "Auto Bild" opublikowany został raport dotyczący jakości nowo wytwarzanych aut, dwudziestu największych marek na rynku.

Zdjęcie pochodzi z Wikipedii. / Fot. brakOceniano następujące marki: Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel,Peugeot, Renault, Seat, Skoda, Suzuki, Toyota,Volkswagen.

Każda z 20 marek produkujących samochody została oceniona w siedmiu kategoriach:
Ankieta wśród użytkowników, Akcje naprawcze, Raport TUV, Testy długodystansowe, Interwencje, Test warsztatów, Warunki gwarancji.

Pierwszym etapem do stworzenia raportu była ankieta przeprowadzona wśród posiadaczy i użytkowników (np. flotowych) aut konkretnej marki. Każdy z użytkowników oceniał swoje auto w skali od 1 do 10. W teście udział wzięło 9278 osób.

Po otrzymaniu wyników ankiet, zajęto się sprawdzeniem błędów i defektów, które wystąpiły podczas produkcji, a które spowodowały konieczność naprawy. Sprawdzono stopień i skalę tzw. akcji naprawczych oraz wpływ elementów wymienianych/naprawianych na bezpieczeństwo i inne istotne aspekty poprawnej eksploatacji auta. Ile pojazdów musiało odwiedzać serwis? Z jakimi defektami? Jak na wiadomość o błędach w konstrukcji reagował producent?

Po zebraniu potrzebnych danych przeanalizowano raport awaryjności TUV publikowany przez niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego. Do jego stworzenia przebadano 7,5 mln aut.
Aby raport powstał, trzeba było wykonać przeglądy rejestracyjne, a te wykonuje się po przejechaniu długiego dystansu, co również znalazło się, jako kryterium w ocenie jakości wykonania. Test długodystansowy wykonuje się na 100 tys. km przejechanych przez auto.

Piątym bardzo istotnym kryterium były interwencje, czyli zgłoszone przez użytkowników aut problemy zarówno techniczne, jak i te z brakiem pomocy ze strony ASO/dilera. Przy okazji interwencji wykonano również test warsztatów. Polegał on na spreparowaniu przed Dekrę 10 usterek i odwiedzenie z nimi 8 różnych autoryzowanych serwisów danej marki w celu sprawdzenia jakości napraw oraz wykrywalności usterek. Ostatnim, siódmym kryterium, była jakość i długość gwarancji, czyli jak chroniony jest kupujący, jakie warunki musi spełnić i jakie są odstępstwa od gwarancji, które mogą spowodować odmówienie naprawy gwarancyjnej.

Po sprawdzeniu wszystkich siedmiu wyżej wymienionych elementów przyznano punkty i porównano marki. Ranking miejscami zaskoczył, trochę rozczarowała niska pozycja Volkswagena, BMW i Mercedesa.

Ku zaskoczeniu wielu pierwsze miejsce należy do Hyundaia, z wynikiem 4,7 w skali od 1 do 5. W ankiecie uzyskał 8,1 pkt i ogłosił tylko jedną akcję naprawczą na małą skalę w mało popularnej sonacie. Kiepsko wypadł w raporcie TUV, za to bardzo dobrze w testach długodystansowych. Skarg i interwencji mało. Świetne warunki gwarancji!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.