Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jan Szczepański zapowiada operetkę Hrabina Marica w Krakowie

Jan Piotr Szczepański
Jan Piotr Szczepański
konferencja prasowa poświęcona premierze operetki „Hrabina Marica” Emmericha Kálmána. Prowadził Dyr. Bogusław Nowak.
konferencja prasowa poświęcona premierze operetki „Hrabina Marica” Emmericha Kálmána. Prowadził Dyr. Bogusław Nowak. Jan Szczepański
W Operze Krakowskiej dzisiejszą konferencję prasową poświęconą premierze operetki „Hrabina Marica” Emmericha Kálmána przewidzianej na piątek 24 lutego prowadził Dyrektor Bogusław Nowak. Udzielił głosu zaproszonym osobom

Kolejno głos zabierali: Tomasz Tokarczyk (kierownictwo muzyczne), Paweł Aigner (reżyseria), Ryszard Melliwa (scenografia), Zofia de Ines (kostiumy), Jarosław Staniek (choreografia) oraz odtwórczynie tytułowej partii - Wioletta Chodowicz i Marcelina Beucher.

Tomasz Tokarczyk:
Operetka Hrabina Marica cudowną muzyką, świetnymi dekoracjami
oraz kostiumami wprowadzi nas w nastrój zakończenia karnawału w Operze Krakowskiej.

Paweł Aigner:
Znany nam z poprzedniej realizacji Ptasznika z Tyrolu stwierdził,że realizacja tego tytułu jest dużym wyzwaniem wykonawczym i mimo że „operetka powinna być z natury lekką to jest w rzeczywistości ciężka”. Lekka operetka okazuje się być gatunkiem bardzo wymagającym od wykonawców. Muzyka pełna jest nieśmiertelnych przebojów
i z całą pewnością stanowi najmocniejszą stronę tego tytułu. Ja tu dodam od siebie w ślad za pięknie przygotowanym tekstem wydanej przez Operę Krakowską dwustronnej kolorowej ulotki wielkości 1/3 formatu A4 z wspaniale umieszczonym na głównej stronie plakatem operetki. Wiele arii i duetów uzyskało samodzielną popularność. Wspomnę tu tylko czardasz Maricy „Gdy cygańska piosnka płacze”,duet Maricy i Żupana „ Ach jedź do Varasdin” czy aria Tassila „Graj, Cyganie”. Fabuła – niepozbawiona dowcipu ale i melancholii – jest także bardzo interesująca i ponadczasowa. Po skończonej konferencji Paweł Aigner udzielił mi ekskluzywnego wywiadu do kamery prowadzonego przez prof. Lesławę Korenowską.

Ryszard Melliwa:
Przyznał, że „w swojej realizacji nie opiera się na tradycyjnym spojrzeniu na operetkę. Nawiązujemy do współczesności staramy się stworzyć przede wszystkim przestrzeń pomocną dla artystów”.Powiedział: zapraszamy do tego budynku całe towarzystwo na scenę, ale będzie to niespodzianka. Muzyka jest piękna , ale w środku najważniejsze są piękne kobiet.

Zofia de Ines:
Operetka daje możliwość zrealizowania kostiumów o walorach czysto estetycznych. Projektując, zawsze opieram się na tym co dzieje się we współczesnej modzie i sztuce. Kostiumy nie są potraktowane zupełnie poważnie. Moje kreacje są pewnego rodzaju żartem na temat stroju. Chciałam aby znalazł się w nich dowcip i elegancja. Historia kostiumu to historia mody.
Mamy więc urodę, elegancję , żart i szyk.
Jarosław Staniek:
Jest to bardzo wymagające przedstawienie przede wszystkim dla solistów, którzy mają do wykonania wiele zadań nie tylko wokalnych, ale także aktorskich i tanecznych. Zależało mi na tym, aby jak najszybciej przenieść widza w świat konwencji, w który wprowadzą nas chór i balet. Chór znakomicie odnajduje się w zadaniach aktorskich i wyzwala mnóstwo energii. Dla mnie najważniejsza jest muzyka do której wszyscy mają chęć jak najszybciej przejść.

Wioletta Chodowicz: Wspomniała o tym, że sławna Iwona Borowicka była jej wzorem odtwórczyni postaci Hrabiny Maricy.
Jest to mój debiut w gatunku operetki, która jedynie dla odbiorcy może wydawać się lekka. Praca nad rolą jest bardzo wymagająca. Tak na scenie jak i w życiu te najprostsze rzeczy jest najtrudniej przekazać. Po skończonej konferencji Wioletta Chodowicz udzieliła mi ekskluzywnego wywiadu do kamery prowadzonego przez prof. Lesławę Korenowską.
Marcelina Beucher:
Mój nastrój podczas pracy nad partią Hrabiny Maricy może określić cytat z samej operetki „Jestem tak szczęśliwa, że cały świat bym wycałowała”. Poprosiłem Marcelinę Beucher o udzielenie krótkiego wywiadu do kamery. Wywiad poprowadziła prof. Lesława Korenowska.

Wśród zgromadzonych gości obecny był Krzysztof Dydo - kolekcjoner, ekspert i rzeczoznawca, który od 1985 roku prowadzi w Krakowie Galerię Plakatu. Dyrektor Bogusław Nowak zaprosił gości do obejrzenia wystawy plakatów
z jego kolekcji pt. „Papierowe wariacje operetkowe”, która prezentowana jest w „Galerii Opera” na Antresoli teatru. Ekspozycja została przygotowana z okazji zbliżającej się 24 lutego premiery „Hrabiny Maricy” .
Tekst m.in. na podstawie materiałów Opery Krakowskiej
Foto i video clipy : Jan Piotr Szczepański

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Jan Szczepański zapowiada operetkę Hrabina Marica w Krakowie - Nasze Miasto

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto