Facebook Google+ Twitter

Jedziesz na wycieczkę autokarem? Sprawdź, jakie masz prawa

Pod koniec lutego Parlament Europejski przyjął rozporządzenie regulujące prawa i obowiązki pasażerów i przewoźników.

Pod koniec lutego parlament europejski przyjął rozporządzenie, które reguluje prawa i obowiązki pasażera i przewoźnika.

W przypadku opóźnienia połączenia minimum 120 minut bądź braku miejsca w pojeździe, przewoźnik ma obowiązek zaproponować zmianę trasy bądź zwrócić pełen koszt biletu. W przypadku braku propozycji ze strony przewoźnika, klient ma prawo do dodatkowego odszkodowania, którego kwota nie przekracza połowy ceny biletu.

W razie odwołania wycieczki bądź opóźnienia, nie większego niż do półtora godziny, przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom posiłek oraz napoje. Podobna sytuacja ma miejsce wtedy, kiedy autokar ulegnie wypadkowi. Ponadto w szczególnych przypadkach przewoźnik musi zapewnić klientowi miejsce w hotelu.

Według unijnego rozporządzenia również w przypadku zaginięcia bądź uszkodzenia bagażu przewoźnik musi wypłacić odszkodowanie w wysokości do 1200 euro.

Rozporządzenie unijne jest o tyle ważne, że reguluje do tej pory pominiętą kwestię przewozów autokarowych.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.