Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jesteś klientem Sky Club i Triady? Sprawdź, jak odzyskać pieniądze

Dominik Lenart
Dominik Lenart
Po tym jak biuro podróży Sky Club ogłosiło upadłość, ok. 23 tys. poszkodowanych turystów została na lodzie. Podpowiadamy jak, gdzie i kiedy odzyskać pieniądze.

W jaki sposób odzyskać pieniądze, jak złożyć reklamację, kiedy spodziewać się wypłaty i w jakim procencie? To najczęściej zadawane pytania przez turystów pokrzywdzonych przez Sky Club i Triadę.

1. Czy mam prawo wystąpić o zwrot kosztów wycieczki?
Tak, ponieważ biuro podróży miało gwarancję ubezpieczenia, poszkodowani klienci mogą ubiegać się o zwrot kosztów wycieczki.

2. Kiedy i gdzie mogę złożyć stosowny wniosek?
Jak poinformowała rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego, dziś od godziny 12, w Urzędzie Marszałkowskim poszkodowani mogą składać pisemne wnioski o wypłaty odszkodowań.
UWAGA: nie musimy robić tego dziś czy jutro. Na złożenie wniosku mamy do roku czasu.

3. Kiedy otrzymam zwrot kosztów?
Niestety, na zwrot kosztów możemy czekać nawet rok. Taki jest maksymalny okres.

4. Czy dostanę całą kwotę wpłaconą na wycieczkę?
Niestety, to nie jest takie pewne. Może się zdarzyć, że będzie to jakiś procent całej kwoty.

Urząd Marszałkowski dysponuje pulą 25 mln zł z tzw. gwarancji ubezpieczeniowej Sky Club i Triady. W pierwszej kolejności pieniądze
przeznaczone będą na sprowadzenie turystów do Polski. Następnie na zwrot kosztów mogą liczyć ci, którzy nie wyjechali jeszcze na wycieczkę, a dopiero na końcu wypłatę otrzymają turyści, którzy na urlopy zdążyli wyjechać.

5. Uruchomiona zostałaspecjalna infolinia dla poszkodowanych klientów pod numerem tel. 22 59 79 544. Wszelkie przydatne informacje znajdują się także na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego www.mazovia.pl.

Klienci biura Sky Club sp. z o.o. wyjechali na wczasy do takich krajów jak: Turcja (ponad 660 osób), Grecja (ponad 1200 osób), Hiszpania (ponad 800 osób), Maroko (ponad 160 osób), Tunezji (ponad 160 osób), Egipt (ponad 900 osób), Portugalia (ponad 200 osób), Cypr (50 osób), Bułgaria (ok. 140 osób), a także na Kubę (15 osób).

Biuro podrózy Sky Club poinformowało ponadto, że 4 lipca wstrzymana została sprzedaż wszystkich wycieczek zagranicznych, a także anulowało oferty, które miały obowiązywać od 4 lipca br.

Jak najszybszy powrót polskich turystów do kraju ma zapewnić Urząd Marszałkowski, który jest w kontakcie z ubezpieczycielem: Towarzystwem Ubezpieczeń TU Europa S.A., a także Ministerstwem Sportu i Turystyki, Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz Polską Izbą Turystyki.

Od 3 lipca służby konsularne cały czas mają kontakt kontakt z turystami oraz monitorują hotele w których znajdują się turyści. Na stronie MSZ wczasowicze mogą szukać kontaktu w postaci numerów telefonicznych do konsulów z kraju, w którym przebywają.
Znajdź nas na Google+

od 7 lat
Wideo

echodnia Policyjne testy - jak przebiegają

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto