Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

4720 miejsce

Jeździ tak, jak wygląda. Test Renault Talisman 160 KM

Przy tworzeniu Renault Talisman, francuscy projektanci postanowili odciąć się od poprzedniego, flagowego modelu. Jaki był tego efekt? Zapraszamy do przeczytania relacji z testów Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok.

Testowanym modelem Renault Talisman Grandtour była wersja kombi o wartości ok. 155 tysięcy złotych z silnikiem diesel 1.6Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliański o mocy 160 koni mechanicznych wraz z automatyczną skrzynią biegów. Konkurencja w segmencie D jest ogromna - Opel Insignia, Peugeot 508, Ford Mondeo, Toyota Avensis czy Volkswagen Passat to tylko niektóre samochody, z którymi musi rywalizować nowy Renault Talisman. Jak głosi znana zasady "wyróżnij się lub zgiń", francuski flagowiec powinien zainteresować kupującym czymś, czego nie oferują jego konkurenci. Ale czy ta sztuka się udała? Tą zagadkę będziemy starali się rozwiązać!

Klejnot w koronie

Nowy Renault Talisman ciągle jeszcze jest nowinką na polskich drogach, przyciągającą spojrzenia osób, które nie śledzą Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliańskiaktualnych nowości motoryzacyjnych. To akurat plus tego samochodu na tle niektórych konkurentów, którzy wprowadzili jedynie niewielki lifting swoich flagowych modeli z segmentu D. Talisman całkowicie postanowił odciąć się od swojego poprzednika, jakim była Laguna. Zarówno zewnętrzny design, jak i wnętrze tego auta w niczym nie przypomina swojego starszego brata.

Przód tego samochodu to najbardziej charakterystyczna część tego samochodu. Światła led w kształcie odwróconej litery "L" bardzo dobrze komponują się z "grillem" oraz dużym znaczkiem Renault. Nie ma powodów do ukrywania popularnego Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliański"klejnotu", jak pieszczotliwie nazywają logo Renault miłośnicy tej marki, ponieważ tym razem francuscy projektanci zasłużyli na solidną podwyżkę. Z tyłu znajdują się dwa duże wydechy, co świadczy o tym, że dostojna limuzyna potrafi pokazać sportowy charakter. Tak więc miłośnicy agresywniejszej jazdy powinni być usatysfakcjonowani.

Kokpit jak w statku kosmicznym



Każdy chłopczyk w dzieciństwie marzył, żeby zostać pilotem i móc sterować promem kosmicznym. Tak właśnie możemy poczuć się siadając zza kierownicą nowego Renault Talismana. Nasze dziecięce marzenia staną się jawą, patrząc na Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliańskinowoczesne wnętrze tego samochodu. Jedyna różnica będzie taka, że nasz pojazd kosmiczny nie będzie potrafił latać, a jedynie jeździć na czterech kołach. Ale przecież należy iść na małe kompromisy podczas spełnianiu marzeń.

Nowoczesne, elektroniczna deska roździelcza prezentują się bardzo dobrze. Wygląd, jak i jej kolory możemy dowolnie zmieniać w zależności od upodobań. Jak na prawdziwy statek kosmiczny przystało, mamy do dyspozycji prawdziwą stację sterowania. 8,7 calowy dotykowy wyświetlacz, który przypomina trochę tablet, jest bardzo funkcjonalny oraz wygodny w użyciu. Dzięki dużym okienkom folderów w menu, możemy z łatwością korzystać z niego również podczas jazdy. Pomysłową Wnętrze Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliańskifunkcją jest możliwość ustawienia podświetlenia całego kokpitu według własnych upodobań i intensywność naświetlenia. Nam najbardziej przypadł do gustu za dnia kolor niebieski, natomiast w nocy charakterny, czerwony odcień.

Renault nie zapomniała o komforcie kierowcy oraz pasażerów. Fotele przednie są regulowane w wielu pozycjach, żeby dostosować ustawienie do swoich preferencji. Z tylu mamy bardzo dużo miejsca na nogi, przy moim wzroście 185 cm muszę przyznać, że miałem dużo miejsca na nogi. Pojemność bagażnika wynosi 572 litrów, więc podczas wyjazdu na wakacje nie musimy się ograniczać z bagażami.Wnętrze Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliański

Jeździ tak, jak wygląda

W Talismanie podróżuje się wygodnie, komfortowo i bezpiecznie. Do dyspozycji mamy pięć trybów jazdy - komfort, sport, eko, neutral oraz perso (indywidualny). Jeżeli chodzi o skrzynię automatyczną, również nie ma się do czego przyczepić. Posiadając 160 koni pod maską, możemy liczyć na dostojną jazdę, jednak jak przyciśniemy gaz do dechy, nie powinniśmy być zawiedzeni. Jeszcze lepiej sprawa wygląda przy 200 KM, gdzie samochód jest jeszcze bardziej żwawy.Wnętrze Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliański

Trzeba przyznać, że samochód jest również bardzo oszczędny. Spalanie w trybie miejskim zmieściło się w 7 litrach, natomiast na autostradzie przy dozwolonych 140 km/h nie przekroczyło 6 litrów. Oczywiście, jeżeli nadepniemy pedał gazu, otrzymamy większe spalanie, jednak "eco-driverzy" uzyskają jeszcze lepsze wyniki, od podanych. Renault, przy współpracy z firmą Bose zadbał o wrażenia audio w aucie, więc na jakość muzyki nie będziemy narzekać.Wnętrze Renault Talisman Grandtour 1.6 diesel 160 KM 2016 rok. / Fot. Paweł Kiliański

Podsumowanie:

Renault Talisman całkowicie odciął się od swojego poprzednika, jakim była Laguna. Projektanci francuskiego koncernu spisali się na medal, rysując linie tego samochodu. Efekt jest wręcz celujący! Samochód przyciąga spojrzenia swoją linią, natomiast nowoczesne wnętrze zapewnia komfortowe podróżowanie kierowcy i pasażerom. Z ręką na sercu można powiedzieć, że wyróżnia się pod wieloma względami wśród swoich konkurentów.

Od autora: Za udostępnienie Renault Talisman do testów dziękuję salonowi Renault Pietrzak z Katowic, zwłaszcza dyrektor marketingu, pani Agnieszce Racewicz oraz szefowi sprzedaży, panu Adamowi Augustinowi za niezwykły profesjonalizm i współpracę.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.