Facebook Google+ Twitter

Joanna Wojtalik i jej gazeta na butelce wody mineralnej

Joanna Wojtalik zastąpiła etykietki na butelkach mini-gazetą. Pomysł okazał się wielkim hitem w Australii, gdzie mieszka pomysłodawczyni. Promowano go także m.in. w Nowym Jorku, Paryżu oraz Berlinie.

 / Fot. http://www.ilove.com.Pomysł narodził się w Australii, dokąd Joanna wyemigrowała kilkanaście lat temu. - Wymyśliłam ją [gazetową etykietę - przyp.red.] będąc jeszcze na studiach marketingowych - mówi Joanna Wojtalik. - Mieliśmy na zajęciach opracować innowacyjne drogi sprzedaży wody. Pomyślałam, że ludzie zwracają uwagę na etykietkę przyklejoną do butelki, więc można ją z powodzeniem zastąpić gazetą.

Pomysł Joanny Wojtalik w 2006 r. spodobał się nie tylko wykładowcy, ale także dziennikarzowi Aleksowi McKinnonowi, z którym Polka założyła firmę "Modern Media Concepts". Początkowo magazyny miały być adresowane do kobiet w wieku 18-25 lat. Dlaczego? Bo "to największa grupa konsumentów wody w butelkach" - argumentują pomysłodawcy na stronie magazynu.

 / Fot. 3 - http://www.ilove.com.au/default.aspx?page=157Co tydzień, razem z wodą, wydawane są 32-stronicowe magazyny "iLove" o wymiarach 10 na 7,5 cm. Przy czytaniu trzeba mocno wytężyć wzrok, ponieważ gazeta drukowana jest czcionką 6,5.

"Co roku sprzedaż "butelkowej wody" z mini magazynami wzrasta o ok. 20 procent" - czytamy dalej na stronie ilove.com.au.

Podobne gazety były dołączane także do Coca-Coli. Ale Wojtalik i McKinnon myślą także o dotarciu do innych odbiorców. Dla mężczyzn chcieliby umieszczać mini gazety pod etykietami... piwa. Magazyny o sztuce kulinarnej pasowały by pod etykiety wina lub produktów luksusowych.

Pomysł chroniony patentem zdobył nagrody w kategoriach "Najlepsza Etykieta" i "Najlepsza Idea Ogólna" na prestiżowej gali Bottled Water Design Awards.
- To przybrało zdecydowanie większe rozmiary niż się spodziewałam. To duża niespodzianka, ale jednocześnie przyjemna rzeczywistość - wypowiedziała się na stornie ilove.com.au Joanna Wojtalik.

Jednak świetnie rozkręcony interes to nie jedyny powód, dla którego Joanna stała się znana. W konkursie Miss Polonia zajęła drugie miejsce co spowodowało, że wkrótce jako modelka widniała na pierwszych stronach wielu popularnych gazet.

Źródła: Portal Warmii i Mazur, www.ilove.com.au

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Nabywca 100 butelek powinien otrzymywac gratis 1 pare okularów. :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Świetne!
;)
+

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.