Facebook Google+ Twitter

Joga w parku czyli ruch na świeżym powietrzu

W ramach ogólnopolskiego projektu "Joga w parku" w niedzielę 5 sierpnia 2012 roku odbyło się trzecie i ostatnie w tym sezonie spotkanie z jogą, zorganizowane na terenie przylegającym do Aquaparku w Pile.

Instruktorka Marlena Magiera w czasie zajęć. / Fot. Andrzej HajdaszSesję jogi poprowadziła Marlena Magiera, a muzyczną relaksację przygotowali i poprowadzili Ewa Stasiukiewicz-Niemczewska i Mirek Turczynowicz. Kolejny raz uczestnicy spotkań docenili inicjatywę i przybyli licznie na porośniętą bujną koniczyną boisko. Piękna pogoda, profesjonalizm prowadzących oraz dźwięki egzotycznej muzyki sprzyjały aktywnemu wypoczynkowi w niedzielne przedpołudnie.

Jak dowiadujemy się od Ani Majewskiej - współorganizatorki spotkań - "Ideą projektu Joga w parku jest promocja zdrowego, aktywnego i naturalnego stylu życia. Akcja rozpoczęła się w 2007 roku. W tym roku również Piła znalazła się w gronie miast, w których można było ćwiczyć jogę na świeżym powietrzu. Koordynacją projektu zajmuje się Fundacja BIOSFERIS, a spotkania zostały zorganizowane dzięki zaproszonym do projektu partnerom".

Dzięki sponsorom wszyscy chętni mogli za darmo Uczestnicy spotkania "Joga w parku". / Fot. Andrzej Hajdaszwziąć udział w profesjonalnie prowadzonych sesjach jogi, poznać różne jej style, zrelaksować się przy dźwiękach muzyki i uczestniczyć w ciekawych warsztatach.

Warto w tym miejscu zacytować tekst pochodzący ze strony projektu, by spróbować odpowiedzieć na pytanie, czym właściwie jest joga: "Joga to system ćwiczeń, który prowadzi do zdrowia, dobrej kondycji, wewnętrznego spokoju i harmonii. Joga wyrównuje wszystkie niedociągnięcia w naszym organizmie, związane ze stylem życia, jaki prowadzimy, i pozwala nam na osiągnięcie i utrzymanie dobrej formy. Dla niektórych to po prostu dobry system ćwiczeń fizycznych, dla innych - sposób na życie, filozofia dotycząca zdrowego trybu życia. Każdy z nas może znaleźć tutaj coś dla siebie".

Wykonując kolejną asanę. / Fot. Andrzej HajdaszW czasie spotkania instruktorka pokazywała asany. Zapytaliśmy Anię Majewską o znaczenie tego terminu. "Asany to gimnastyczne pozycje jogi, wzmacniające, rozciągające i oczyszczające ciało na poziomie fizjologicznym. Asany zwiększają siłę i wydajność mięśni, ścięgien, systemu krążenia, systemu nerwowego, mają również korzystny wpływ na umysł i psychikę; wymagają skupienia na oddechu, co wpływa korzystnie na pracę serca, a to pomaga w dotlenieniu komórek ciała i przyspiesza procesy metaboliczne".

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

Taliesin
  • Taliesin
  • 11.08.2012 12:36

@Chorążewicz.Joga to nie tylko "ćwiczenie ciała i ducha przez medytację".Joga to ćwiczenia fizyczne tzw. asany i ćwiczenia oddechowe czyli pranayamy.Opanowanie ich ułatwia koncentrację która z kolei umożliwia kontemplację a ta dopiero prowadzi do medytacji, czyli najwyższego stopnia opanowania umysłu.Jak widać jest to trudna droga i niewielu ją przeszło.Ale na tzw. kursach Jogi już po 15 min wszyscy "medytują".

Komentarz został ukrytyrozwiń

Świetna promocja zdrowia. Dobrze, że pogoda dopisała.

Komentarz został ukrytyrozwiń

...odrobina wyjaśnień.
Ćwiczenia nie były wykonywane przy muzyce, jak widać na czwartym zdjęciu uczestnicy relaksowali się przy muzyce na zakończnie.
Wydaje mi się, że nigdzie nie jest napisane, że odbywało się to w południe. Zajęcia rozpoczęły się o 10 rano. Miejsce i porę wybrał organizator i wydaje mi się, że nie było ona "cudaczna".

Komentarz został ukrytyrozwiń
Taliesin
  • Taliesin
  • 10.08.2012 20:17

No nie wiem czy to jest Joga czy parodia Jogi. W zasadzie Jogę źle się ćwiczy na zewnątrz.Trudno o koncentrację.Muzyka w czasie ćwiczeń?To też jakieś nieporozumienie.Joga to nie aerobik.A i pora dnia też jakaś cudaczna.Jogę powinno się ćwiczyć w ciszy i spokoju,bardzo wcześnie rano lub późnym wieczorem.Dopuszczalna jest w ostateczności inna pora dnia ,ale nigdy nie południe.Najlepsze miejsce to dobrze wywietrzony pokój z wolną przestrzenią 3X3m.Jeśli zdecydujemy się ćwiczyć na wolnym powietrzu wybierzmy zacienione miejsce.Muzyka jest nie wskazana, no chyba że silnie zindywidualizowana, przy której się odprężamy i która nie absorbuje zmysłów.No i najważniejsze, przed przystąpieniem do ćwiczeń należy 4 godziny nie jeść niczego.Minimum.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.