Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

36646 miejsce

Jogging w każdym wieku

Nie wymaga specjalnego miejsca, drogiego sprzętu ani partnera do treningów. Dostępne jest przez 24 godziny i bezpłatne. Łaskawe dla amatorów i wyczerpujące dla wyczynowców. Bieganie, bo o nim mowa, zdobywa coraz więcej fanów nad Wisłą.

 / Fot. PAP/picture-alliancePoniedziałkowy poranek, park Królikarnia na warszawskim Mokotowie. Wąskie alejki zapełnione amatorami biegania, którzy wolno truchtają wokół stawu. Najwidoczniej nie zniechęca ich brak słońca i chłód kwietniowego ranka. Kilkunastu biegaczy, jak na tak kameralny park to wynik świadczący o coraz większej modzie na ten sport. Ale czy moda to nie krzywdzące określenie dla dyscypliny, która daje tak wiele korzyści dla organizmu?

- Biegam regularnie od trzech lat z przerwami na okres zimowy - mówi Anna Szefernakier-Świrko. - W sezonie letnim staram się cztery razy w tygodniu rozpocząć dzień od joggingu. Poranne bieganie nie zajmuje zbyt wiele czasu, wymaga jedynie wcześniejszego wstania i mobilizacji. Zwykle poświęcam temu 40-45 minut poranka - dodaje Anna Szefernakier-Świrko.

Ogromnym plusem rannych treningów, jak podkreślają zgodnie biegacze, jest cisza i spokój jakie panują w parku. Bez spacerowiczów, dziecinnych wózków, psów i zakochanych par. W harmonii z naturą można się odprężyć, zrelaksować i przygotować się do ciężkiego dnia, który właśnie się rozpoczął.

- Bieganie działa dobrze na kondycję, ale przede wszystkim super wpływa na nastrój. To jest taki akumulator, który ładuje się rano i który wytrzymuje przez cały dzień - uważa Anna.- Wieczorem przychodzi pozytywne zmęczenie.

Dobry humor od rana i energia na cały dzień to nie jedyne plusy jakie zachęcają biegaczy do joggingu. Większa wytrzymałość i aktywność, utrzymanie prawidłowej wagi, mniej stresu, świetna kondycja a w przyszłości dodatkowych parę lat życia - to kuszące propozycje nawet dla największych leniuchów. Zaskakujący jest również fakt, że coraz więcej lekarzy zaleca bieganie pacjentom zmagającym się z depresją. Jak twierdzą specjaliści, kontakt z przyrodą, wyciszenie i dawka endorfin to świetne lekarstwo dla zapracowanych i zestresowanych ludzi. Czas treningu to często jedyny moment w ciągu dnia, kiedy można spokojnie wszytko przemyśleć i pobyć samym ze sobą.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 10.04.2009 22:28

moda? w gdansku gdy biegam to jakos nikogo nie widze...

Poza tym warto tez pamietac ze bieganie zaraz po wstaniu z lozka jest kiepskim pomyslem. Bez pozadnej rozgrzewki (a malo kto ja w ogole robi, a co dopiero dobrze) moze przyniesc wiele problemow.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.