Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

7156 miejsce

Już jest. Nowe Audi A8

Audi wprowadza kolejną generację A8. Flagowa limuzyna z czterema pierścieniami wyznacza nowe standardy w segmencie aut luksusowych.

Nowe Audi A8 / Fot. AudiNa czwartą generację modelu producent z Ingolstadt kazał nam trochę poczekać. Nowa luksusowa limuzyna, której premiera miała miejsce w Miami znajdzie się w salonach na początku 2010 roku. Nadwozie wykonane jest z aluminium, waży około 40 procent mniej od porównywalnej karoserii stalowej. W nowym A8 są nowe, w pełni diodowe reflektory, które realizują wszystkie funkcje świateł wykorzystując LED.

Wnętrze A8 / Fot. AudiWe wnętrzu znajdziemy przejrzyście poprowadzoną linię i wysoką jakość, jak przystało na limuzynę. Ponadto wszystko, co jest niezbędne do komfortowego podróżowania: nastrojowe oświetlenie, przednie i tylne siedzenia regulowane elektrycznie, które opcjonalnie mogą być wyposażone w funkcję wentylacji i masażu. System MMI (Multi Media Interface) w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji posiada panel dotykowy.

Światła diodowe LED / Fot. AudiStandardowe wyposażenie obejmuje m. in. system bezpieczeństwa Audi pre sense pomagający uniknąć wypadków i zminimalizować ich skutki, udoskonalony system Stop & Go, Audi drive select - system pozwalający regulować pneumatyczne zawieszenie.
W późniejszym czasie przyszłego roku do listy wyposażenia dołączą systemy wspierające kierowcę i systemy zwiększające bezpieczeństwo- asystent widoczności w nocy z funkcją identyfikacji pieszych (Night Vision), system rozpoznawania znaków drogowych.

Audi A8 / Fot. AudiNowe A8 dostępne będzie początkowo z dwoma silnikami: 4.2 FSI o mocy 372 KM i 4.2 TDI o mocy 258 350 KM. Krótko potem dołączy 3.0 TDI o mocy 250 KM. Wszystkie jednostki mają zwiększoną moc i moment obrotowy, jednak ich zużycie paliwa zostało obniżone od 13 do 22 procent.
W późniejszym czasie pojawi się drugi wariant 3.0 TDI. Będzie miał moc 204 KM, napęd będzie przenoszony na przednią oś a spalanie wyniesie zaledwie 6 litrów na 100 km.
Nowa ośmiobiegowa przekładnia Tiptronic sterowana dzwignią lub przyciskami na kierownicy. Stały napęd na wszystkie koła quattro jest sportowo dostrojony z podkreśleniem tyłu. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela dynamicznie siły między tylne koła; w A8 4.2 TDI należy on do wyposażenia seryjnego.

Źródło: Audi

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.