Dzień Darmowej Dostawy (DDD) jest polską wersją amerykańskiej akcji Free Shipping Day. Idea jest banalnie prosta: 2 grudnia zamawiając towar u każdego z prawie dwóch i pół tysiąca partnerów, nie płacisz absolutnie nic za przesyłkę. Dotyczy to zarówno tradycyjnych przesyłek pocztowych jak i kurierskich (zazwyczaj dużo szybszych, ale i droższych). W marginalnych przypadkach jest ustalana minimalna wartość zamówień w wysokości 20 złotych. Sposób w jaki płacimy (przelew, karta kredytowa itp.) również nie mają znaczenia.
Jest to już czwarta edycja akcji i zarazem rekordowa, bo udział w niej bierze aż 2450 e-sklepów (dla porównania rok wcześniej było ich 1828, a w 2009 roku - 800). Rosnąca liczba sprzedawców nie jest przypadkowa. Podsumowaniem ubiegłorocznej akcji była ankieta przeprowadzona wśród partnerów i wynika z niej, że podczas DDD 2012 niemal wszyscy uczestnicy zaobserwowali większy ruch klientów na swoich stronach internetowych, a aż 80% e-biznesów odnotowało zwiększoną liczbę zamówień. Nie dziwi zatem obecność na liście również dużych serwisów jak Merlin czy Komputronik.
Organizatorzy kładą nacisk na bezpieczeństwo klientów, o czym świadczy wnikliwa weryfikacja zgłaszających się sklepów (tylko w tym roku kilkaset aplikacji zostało odrzuconych), a także wyrzucaniem z programu tych, którzy nie dotrzymają założeń akcji.
Strona internetowa DDD 2013: http://www.dziendarmowejdostawy.pl/
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?