Facebook Google+ Twitter

Kaliningrad - Stolica Betonu

Zapraszam na krótki spacer po Kaliningradzie - mieście jedynym w swoim rodzaju.

1 z 9 Następne zdjęcie
Zdjęcie: Królewiec, Konigsberg, Kaliningrad... Architektura zachwyca mnogością sposobów wykorzystania betonu - zalana nim została niemalże cała 750-letnia historia miasta / fot. Maciek Kowalski
Królewiec, Konigsberg, Kaliningrad... Architektura zachwyca mnogością sposobów wykorzystania betonu - zalana nim została niemalże cała 750-letnia historia miasta / fot. Maciek Kowalski

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (6):

Sortuj komentarze:

"Город очень интересный, но красивым его трудно назвать" - ze pozwole sobie zacytowac za Twoim zrodlem... Kompleksy? W zadnym razie nie chodzilo mi o ukazanie Rosji w negatywnym swietle, nie widze zadnej tego typu sugestii w swoich slowach - ukazanie roznic, to tak. Roznic, trzeba przyznac - wciaz ogromnych. W Kaliningradzie bylem zaledwie dwa dni i to co widac na zdjeciach to pierwsze wrazenie, ktorego prawdopodobnie dozna kazdy statystyczny turysta. Co do nowego budownictwa - wybacz, ale czy uwazasz, ze reklama 'krolewskiej aleji', ktora pokazales, na prawde znakomicie rozni sie od istniejacych juz betonowych blokowisk? Niektore budynki owszem, wygladaja niczego sobie, przyznaje. Niemniej w centrum miasta (i to nie tylko kaliningradu, podobnie rzecz sie ma m.in. w kijowie) nadal dominuja billboardy reklamujace nowe osiedla, ktorych tlo stanowia niezliczone rzedy okienek, przywodzace na mysl gdanskie arcydzielo - falowiec.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Piszesz ze nowa architektura niewiele sie różni od starych "cudów", a gdzie fotki tych nowych osiedli marzeń? czyżby się klisza skończyła? W moim linku widać wyraźnie że jednak bardzo się różni i klisza się komuś nie skończyła. Czemu nie pokazałeś kaliningradu tak jak naprawdę wygląda? Czemu Polacy nigdy nie robią bądź nie publikują fotek które ukazują Rosję w pozytywnym świetle a jedynie doszukują sie betonu i biedy? Dla wszystkich zainteresowanych fotki kalinigradu mniej kompleksami podszyte:
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=508799

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mirnal - Dom Sowietow z nowa fasada wyglada lepiej niz niejeden polski wiezowiec :-) Na zoo niestety nie mialem czasu, ale istnieje i ma sie dobrze w radzieckim tego slowa znaczeniu - przypuszczalnie nic przez ostatnie kilkanascie lat nie uleglo zmianie. Wielkie litery odziedziczylem po A.A.Milnem :-) zas z konigsbergiem problem czysto techniczny, nie wiedzialem jak wstawic umlaut i czy sie bedzie wyswietlac. Bilet z gdyni kosztuje 55zl w jedna strone i potrzebna jest wiza, ale ta wydawana jest bezplatnie - idzie sie do konsulatu z paszportem, jednym zdjeciem (w gdansku jest konsulat) i po tygodniu dostaje sie wize. Ew. do wyrobienie wizy wieloktornej potrzebne jest jeszce badanie na HIV (zakazonych nie wpuszczaja...), ale do jednokrotnej nie potrzebne.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Super ciekawe miejsce no i + za fajne zdjecia ;-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Kilkanaście lat temu byłem w K. Ten szary budynek (dziś już nie jest taki straszny - jak widać) wóczas był beznadziejny. A co z ZOO? Istnieje? *Stolica Betonu* - dlaczego od wielkich liter? Słowniki wolą *plac Zwycięstwa*, a niemiecka nazwa Królewca ma o umlaut lub oe... Ile kosztuje bilet z Gdyni i czy trzeba mieć jakieś dodatkowe papiery? Pogoda dopisywała - niebo błękitne. Ładne foty!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Gratulacje za tę galerię:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.