Facebook Google+ Twitter

Kampania reklamowa dla Twojej firmy? To nie musi być rectangle

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2014-12-19 09:19

W dobie rosnącego znaczenia Internetu króluje opinia, że aby kampania reklamowa była skuteczna, musi być przeprowadzona w sieci www. Tymczasem w wielu przypadkach najskuteczniejszą formą promocji bywają standardowe rozwiązania.

Przy odrobinie pomysłu i zaangażowania billboard czy ulotka mogą przynieść więcej korzyści niż najbardziej interaktywny banner. Trzeba tylko wiedzieć jak i do kogo je skierować.

Folder? Tak - to wciąż działa


Coraz więcej osób nie potrafi wyobrazić życia bez Internetu. Zanim jednak naszą rzeczywistość - zarówno w codziennym, jak i biznesowym wymiarze zdominowała sieć www i oferowane przez nią narzędzia, firmy komunikowały się ze swoimi klientami za m.in. za pośrednictwem ulotek, folderów, katalogów i bannerów – zawieszonych nie na stronie internetowej ale na przykład na tablicy ogłoszeniowej. Mimo postępującej cyfryzacji, tego rodzaju forma reklamy w wielu sytuacjach wciąż bywa najskuteczniejsza. Szczególnie dobrze sprawdza się wśród podmiotów prowadzących działalność na skalę lokalną, skierowaną do mieszkańców okolicznych miejscowości lub takich, którzy z Internetu korzystają w niewielkim stopniu i nie traktują go jako główne źródło informacji. Zgodnie badaniem NetTrack firmy Millward Brown – jest to ok 55% osób będących online. Z „tradycyjnych” materiałów reklamowych wciąż z powodzeniem mogą korzystać firmy działające w określonym regionie lub zlokalizowane w niewielkich miejscowościach, w których wykorzystanie Internetu nie jest tak zaawansowane, jak w dużych aglomeracjach miejskich. W ich przypadku komunikacja online może nie przynieść oczekiwanego rezultatu, a zamierzony efekt promocyjny dużo szybciej osiągnie się wykorzystując tradycyjne nośniki reklamy.

Ulotki i bannery – klienci je widzą



Drukowane materiały reklamowe sprawdzają się wszędzie tam, gdzie mamy bezpośredni kontakt z klientem, zwłaszcza tym, który mieszka w sąsiedztwie firmy - ulotka czy broszura wręczona klientom przed wejściem do sklepu czy punktu usługowego to dużo pewniejszy sposób na poinformowanie o przygotowanych rabatach niż board zawieszony na stronie internetowej osiedlowego sklepu. Co więcej, informując o promocji dokładnie wtedy, kiedy kupujący przebywa na terenie obiektu, zwiększamy prawdopodobieństwo, iż dokona zakupu spontanicznie, pod wpływem newsa o obniżce. Tradycyjne nośniki informacji reklamowej będą idealnym rozwiązaniem także w przypadku firm, które kierują swoją ofertę do okolicznych mieszkańców lub chcą poinformować o niej nowe osoby, np. przejeżdżające przez miejscowość lub przebywające w niej czasowo – chociażby na weekend. Szyld czy banner, stale obecne w przestrzeni publicznej nie tylko przyczynią się do umocnienia świadomości marki wśród dotychczasowych klientów, ale umożliwią pozyskanie nowych.


Niewielki koszt wielki potencjał



Drukowane materiały reklamowe znajdują zastosowanie właściwie w każdej branży, a dzięki nowoczesnej technologii każda firma może zatroszczyć się o niedrogie ulotki czy foldery dostosowane bezpośrednio do jej specyfiki i podkreślające jej przewagi. Możliwość zamówienia tego rodzaju materiałów daje PigPrint, - serwis internetowy działający w oparciu o technologię web to print, za pośrednictwem którego możliwy jest zakup – wizytówek, bannerów, folderów czy kalendarzy. Dostępne w ramach witryny nośniki reklamowe mogą być zamówione na podstawie gotowych szablonów, z których każdy obejmuje wszystkie typ produktów. Rozwiązanie takie sprawia, że nawet niewielka firma może zatroszczyć się o spójną wizualnie linię materiałów promocyjno-marketingowych, w skład których wchodzić mogą: wizytówki, foldery, kalendarze i ulotki reklamowe. Serwis otwarty jest także na osoby, które posiadają własny projekt i chcą jedynie złożyć zamówienie uzupełniające. Realizację tego rodzaju zamówień umożliwia opcja: „wgraj własny plik”. Użytkownicy, którzy chcieliby poeksperymentować z materiałami reklamowymi promującymi własną markę mogą skorzystać z opcji kreatora. Funkcja ta pozwala stworzyć, a następnie przesłać do realizacji autorskie projekty. Niezależnie od metody tworzenia produktów, ich finalne wersje - wybrane szablony, wgrane lub stworzone pliki mogą zostać zapisane na indywidualnym koncie. W praktyce oznacza to, że przy realizacji kolejnych zamówień, użytkownik może pominąć etap kreacji i przejść od razu do płatności.


Efektywność przede wszystkim



Niezależnie od branży, rodzaju oferty czy skali działania, każda firma powinna zainwestować w reklamę. Aby była skuteczna, nie musi oznaczać wielkich nakładów i działań o krajowym zasięgu. Ważne, aby uwzględniała specyfikę firmy i trafiała do osób, które faktycznie mogą zostać jej klientami. Warto więc zastanowić się, jakiego rodzaju kreacja wesprze rozwój przedsiębiorstwa. Być może dojdziemy do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie właśnie banner – ale nie double billboard, tylko ten, który pojawi się na zewnątrz naszego sklepu czy restauracji.

Źródło: www.pigprint.pl
(Magdalena Ziółkowska)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.