Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

1041 miejsce

Kanał żeglugowy na Mierzei Wiślanej

Współautorzy: Magdalena Wróbel

Od kilku miesięcy w mediach słyszymy o projekcie Kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej. Kanał ma mieć 1,1 km długości, do 80 metrów szerokości i 5 metrów głębokości.

To cześć projektu POLSKA 3.0 który zakłada stworzenie atrakcyjnej strefy biznesu, świetnie skomunikowanego obszaru inwestorskiego. To program zintegrowanych działań, mających na celu połączenie polskich rzek, autostrad i kolei w jedną płaszczyznę transportu multimodalnego oraz budowę największego w Europie Ponadnarodowego Centrum Logistycznego w Gorzyczkach.
Głównym założeniem projektu jest przywrócenie żeglowności polskich rzek, począwszy od rzeki Odry, budowa połączenia Dunaj – Odra – Łaba, wpisującego się w Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy CETC–ROUTE 65, budowa Ponadnarodowego Centrum Logistycznego Gorzyczki – Věřňovice (jedyna w Europie lokalizacja, gdzie będą łączyć się drogi m.in autostrady A1, kolei szerokiego toru z Dalekiego Wschodu, drogi rzecznej (portu rzecznego) i dogodnego połączenia poprzez autostradę z największym portem lotniczym Cargo Pyrzowice-Katowice z prawie blisko 500 ha terenem inwestycyjnym w SSE.), oraz restrukturyzacja górnictwa na Śląsku. Dodatkowymi założeniami projektu jest doprowadzenie do żeglowności innych rzek w Polsce – budowa kanału Śląskiego, rewitalizacja drogi wodnej Górnej Wisły, budowa stopnia wodnego Niepołomice, przebudowa Noteci do klasy IV, rewitalizacja szlaku wodnego E-40 (od Brześcia do Wisły), użeglownienie Warty.

Kanał żeglugowy Nowy Świat na Mierzei Wiślanej to projekt połączenia drogą morską Zalewu Wiślanego z Zatoką Gdańską w obrębie terytorium Polski. Ma on na celu skrócenie, pogłębienie i uproszczenie morskiego szlaku na Bałtyk. Jest to świetny sposób na zmniejszenie ruchu i obciążenia na drogach, oraz zadbanie o powietrze czy też środowisko.

7 kwietnia 2016 roku zaprezentowano po raz pierwszy wizualizacje planowanego kanału. Lokalizacji - Nowy Świat pomiędzy Przebrnem a Skowronkami.

Choć to droga inwestycja wydaje się ona bardzo potrzebna. Transport morski jest najbardziej przyjazną środowisku formą transportu, a nasz kraj do tej pory nie doceniał wartości żeglugi.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Słyszałem,że ten kanał mają kopać jednocześnie z dwóch stron,a jak się nie spotkają????

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.