Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

82952 miejsce

Kandydaci do europarlamentu chcą działać razem

Współpracę ponad podziałami oraz chęć pozyskania wsparcia na szerokim forum europejskim na rzecz rozwoju infrastruktury w regionie łódzkim zadeklarowali kandydaci do Europarlamentu podpisując w czwartek oficjalnie Pakt dla Łódzkiego.

 / Fot. Mariusz jpg.Koalicję na rzecz pozyskania pieniędzy na sfinansowanie Kolei Dużych Prędkości między Łodzią a Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem, a także zachodniej obwodnicy Łodzi zawiązali kandydaci Platformy Obywatelskiej - Krzysztof Malarecki, Anna Rabiega, Jacek Saryusz-Wolski, Bożena Ziemniewicz; Samoobrony – Henryka Marcinkowska-Adamiak, Grzegorz Andrysiak; PSL – Czesław Telatycki. Pakt dla Łódzkiego poparli prezydent Hanna Zdanowska, marszałek województwa łódzkiego (obydwoje podpiszą Pakt w piątek) i wicemarszałek Sejmu Cezary Grabarczyk.

- Z reguły podczas kampanii eksponujemy różnice. Krzysztof Malarecki z PO proponuje coś rewolucyjnego: żeby kandydaci wszystkich komitetów wyborczych podpisali się pod Paktem dla Łódzkiego, obejmującym dwa elementy: finansowanie kolei dużych prędkości i zachodniej obwodnicy Łodzi. Zrealizowanie tych inwestycji bez środków europejskich jest trudne. Dlatego kandydaci zajmą się organizowaniem finansowania tych inwestycji – mówił na wczorajszej konferencji Cezary Grabarczyk.
- Tylko zjednoczenie różnych środowisk, ugrupowań, ludzi pod wspólnym celem daje szansę powodzenia działań zmierzających do uczynienia Łódzkiego centrum Europy – silnym i wyjątkowym na skalę europejską ośrodkiem gospodarczym, ale także naukowym, kulturalnym czy sportowym. Dlatego zaprosiłem do współpracy i złożenia symbolicznego podpisu pod ideą Paktu dla Łódzkiego kandydatów z różnych ugrupowań – wyjaśniał Krzysztof Malarecki, pomysłodawca Paktu i kandydat do europarlamentu. - Podpis stanowi deklarację, że niezależnie od wyniku wyborów każdy z kandydatów do Parlamentu Europejskiego będzie pracował nad koncepcją szybkich kolei, które połączą Łódź z Warszawą, a docelowo z Poznaniem, Wrocławiem i ze Szczecinem, i zachodnią obwodnicą aglomeracji łódzkiej, która obok ruchu tranzytowego, usprawniłaby także transport między Łodzią, Pabianicami, Konstantynowem Łódzkim i Aleksandrowem Łódzkim.
Malarecki dodał, że wymienione inwestycje infrastrukturalne zdecydowanie zdynamizują rozwój przemysłowy tej części Polski i jednocześnie bardzo pomogą Łodzi w tym, by jak najszybciej mogła stać się miastem takiej rangi, na jaką zasługuje w centrum Europy i w centrum Polski.
- Inwestycje skróciłyby czas dojazdu na przykład z Warszawy do Łodzi o połowę. Dzisiaj jedziemy najszybciej 1 godzinę 22 minuty, a wówczas będziemy jeździli 35 minut. Jest się więc o co bić i to jest naprawdę priorytetowe zadanie dla nas – walczących o ten region w Parlamencie Europejskim – dodał Krzysztof Malarecki.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.