Facebook Google+ Twitter

Katarzyna Piekarska złożyła skargę na reklamę kosmetyku

Posłanka Katarzyna Piekarska, wiceprzewodnicząca SLD złożyła do Rady Reklamy wniosek o zakaz rozpowszechniania reklamy podkładu marki L'Oréal.

Oprotestowana reklama / Fot. ."Przecież nikt tak nie wygląda!" – irytuje się posłanka. Jak można przeczytać na stronie internetowej Rady Reklamy, jej misją jest dbanie o to, by przekaz reklamowy, bez względu na to gdzie się pojawia, był uczciwy oraz zgodny ze standardami określonymi przez Kodeks Etyki Reklamy. Rada Reklamy przeciwdziała rozpowszechnianiu reklam, które wprowadzają w błąd, naruszają podstawowe wartości społeczne, czy też zagrażają uczciwej konkurencji.

Katarzyna Piekarska twierdzi, że reklama podkładu Lumi Magique firmy L'Oréal właśnie wprowadza kobiety w błąd, ponieważ tak idealnych ludzi po prostu nie ma. Rzeczywiście, ze zdjęcia spogląda na nas idealnie wygładzona Photoshopem modelka Doutzen Kroes.

Podobna skarga, złożona przez polityka, nie miała jak dotąd w Polsce miejsca. Np. w Anglii zakazano już kilku reklam, w których zbyt przesadnie skorzystano ze znanego programu komputerowego do obróbki zdjęć. Brytyjski urząd ds. standardów w reklamie (ASA) zabronił publikacji reklamy fluidu z Julią Roberts i kremu przeciwzmarszczkowego z Rachel Weisz.

 / Fot. reklamaW styczniu Komisja Etyki Reklamy odrzuciła skargę w sprawie billboardu z Anną Dereszowską reklamującą farby do włosów Palette. Autor skargi twierdził, że wizerunek aktorki w reklamie został tak bardzo zmieniony, że kobieta zupełnie nie przypominała siebie. Producent farb twierdzi, że „Dokonano wyretuszowania drobnych kosmyków włosów (grzywki) nachodzących na czoło, ogólnego rozświetlenia zdjęcia, zniwelowania efektu tzw. „czerwonych oczu”, wybielenia zębów oraz zmiany koloru brązowej sukienki aktorki na fioletowy, odpowiadający barwom marki Palette. „Nie są to jednak na tyle daleko idące ingerencje, by można było zarzucać, że wizerunek Anny Dereszowskiej wykorzystany w reklamie został tak zmodyfikowany komputerowo, że ma niewiele wspólnego z rzeczywistym wyglądem aktorki i w związku z tym wprowadza potencjalne konsumentki w błąd”– podał portal wirtualnemedia.pl

Rada Reklamy na rozpatrzenie wniosku Piekarskiej ma 30 dni. Konrad Drozdowski, dyrektor generalny Rady, powiedział ''Gazecie Wyborczej'', że 98 proc. reklamodawców dostosowuje się do postanowienia Rady.

Rozpoczął się konkurs Dziennikarz obywatelski 2011 Roku.
Zgłoś swój materiał! Zostań najlepszym dziennikarzem 2011 roku. Wygraj jedną z ośmiu zagranicznych wycieczek.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

głupota
  • głupota
  • 10.03.2012 21:32

Poslanka plecie jak jej dawny niby-krewniak na mękach. Moim zdaniem nie jest problemem to, czy modelka jest ładna bądź bardzo ładna, ale prawdziwość danych prezentowanych w reklamie. Reklama produktu powinna być prawdziwa. Uroda modelki jest tylko dodatkową zachęta do przejrzenia reklamy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
GOSC
  • GOSC
  • 10.03.2012 18:26

to dobre, szkoda ze nie mam cioci w ministerstwie to by mi pomogla konkurencje wykonczyc.
ah szkoda.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Gajowy Marucha
  • Gajowy Marucha
  • 10.03.2012 13:37

Z tą Dereszowską to rzeczywiście lekkie przegięcie :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.