Facebook Google+ Twitter

Katastrofa Tu-204. Błąd pilotów czy wadliwego podwozia?

Od katastrofy naszego rządowego samolotu Tu-154 w Smoleńsku, opinia publiczna śledzi wypadki statków powietrznych. Brak dokładnych informacji wytwarza sferę domysłów. Wczorajszy wypadek Tu-204 zestawiony z incydentami tego modelu samolotu z ostatniego miesiąca zmusza do myślenia.

 / Fot. Pavel Adzhigildaev/CC 3.030 grudnia 2012 r. o godzinie 16.20 w trakcie lądowania na moskiewskim lotnisku Wnukowo rozbił się samolot produkcji rosyjskiej Tu-204-100, linii lotniczej Red Wings, wyprodukowany w 2008 roku (rejestracja RA-64047). Leciał z Pardubic (Czechy). Na pokładzie było 12 członków załogi. Po przyziemieniu samolot wpadł w poślizg na pasie 19., uderzył w ogrodzenie lotniska i uszkodził anteny lokalizatora ILS, w końcu zatrzymał się w pobliżu autostrady Moskwa-Kijów. Samolot złamał się na kilka części: kabina załogi znajdowała się przy autostradzie, kadłub i osobno sekcja ogonowa w dolinie przy autostradzie. Ruch drogowy został zatrzymany. Powstały pożar prawego silnika szybko został ugaszony. Zginęli dowódca statku powietrznego, pilot zmarł z powodu odniesionych ran. Reszta ofiar została przewieziona do szpitala. Poinformowano, że dwoje z nich (inżynier lotu i stewardesa) zmarło. Lotnisko Wnukowo ma jedną drogą startową zamkniętą z powodu trwającego remontu. Drugi pas został zamknięty do godziny 14 czasu lokalnego i o 14.30 wznowił pracę.

Katastrofy rzadko są wynikiem konkretnej przyczyny. Zwykle są wynikiem powstania kilku różnych przyczyn. Powstałe indywidualnie mogą wydawać się nieistotne, ale w połączeniu z innymi są w stanie zrobić sumę pozornie niepowiązanych ze sobą zdarzeń, które doprowadzają do katastrofy. W ostatnich dniach ten typ samolotu miał kilka przesłanek i awarii związanych z instalacją podwozia i lądowaniem.

Incydenty związane z samolotami Tu-204

Twarde lądowanie

7 grudnia załoga Tu-204-100 linii lotniczych Red Wings, (produkcja 2000 r., rejestracja RA-64019) wykonywała lot ze Stambułu (Turcja) do Moskwy - Wnukowo. Na pokładzie było 191 pasażerów i 10 członków załogi. Po wylądowaniu Inspektorzy obiektywnej kontroli lotu na lotnisku Szeremietiewo wykryli twarde lądowania na lotnisku w Stambule do 1,98 „g”. Załoga i pasażerowie nie zostali ranni.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Rewers i jego włączenie pozostaje do wyjaśnienia do czasu odczytu czarnych skrzynek dlatego nie poruszałem tego tematu. Powyższe zestawienia też świadczą o niewłaściwym działaniu systemu hamulcowego. Czarterowe linie Red Wings mają 8 samolotów i mimo straty jednej z maszyn dadzą sobie radę z przewozami.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Natknąłem się na informacje o problemach z układem hamulcowym, które spowodowały oficjalne zawiadomienie skierowane do producenta oraz o incydencie nie włączenia rewersu ciągu przy lądowaniu.
Bardzo rzeczowy tekst.
Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.