Autostrady należą do najbezpieczniejszych dróg, gdyż jest na nich o 6 do 8 razy mniej wypadków, niż ma to miejsce na drogach zwykłych. Natomiast skutki wypadku są o wiele groźniejsze.
Polskie autostrady są wąskie i przeważnie dwupasmowe a samochodów jest coraz więcej. Kiedy dochodzi do wypadku, natychmiast powstaje korek i karetka nie ma jak dojechać.
W Polsce planuje się udostępnienie kierowcom pasów awaryjnych, aby w godzinach szczytu choć trochę zwiększyć przejezdność. Udostępnianie takich pasów nie jest bezpieczne, ponieważ rozpędzony samochód może uderzyć w już zaparkowane tam auto.
Poruszając się po autostradzie, kierowca widząc korek powinien natychmiast zjechać na bok. Jadący lewą stroną na lewy pas , jadący środkową czy prawą stroną powinien zjechać na prawy pas. W te sposób tworzy się korytarz ratunkowy, który może uratować niejednemu poszkodowanemu w wypadku życie. Natomiast zdarzają się sytuacje kiedy rozpędzona karetka musi zwalniać z powodu kierowców, którzy zjeżdżają wtedy, gdy usłyszą syrenę tuż za sobą.
Przepisy dotyczące korytarzy ratunkowych powinny już dawno wejść w życie, a ich ignorowanie karane wysokimi karami.wyborcza.biz
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?