Facebook Google+ Twitter

Klienci mBanku i MultiBanku nadal na minusie!

Zdziwienie, nerwy oraz debety sięgające nawet kilkuset tysięcy złotych! W takiej sytuacji są od przedwczoraj klienci MultiBanku i mBanku - największego banku internetowego w Polsce. Jest wielce prawdopodobne, że poszkodowani klienci dziś nie odzyskają utraconych środków.

 / Fot. Materiały prasowe mBanku Klienci mBanku oraz MultiBanku zostali wystawieni na bardzo ciężką próbę. Kiedy postanowili sprawdzić stan swojego konta, mogli na nich zobaczyć jedynie spory debet. Wszystkiemu winna jest awaria w systemie Visa International, która dostarcza karty płatnicze klientom tych dwóch banków. Na rachunkach niewłaściwie zaksięgowane zostały rozliczenia transakcji kartowych wykonanych w bankomatach w poniedziałek 14 stycznia.

Klienci ograbieni z pieniędzy

Klient, wypłacając w bankomacie za pomocą karty Visa np. 300 zł, w historii swego rachunku mógł zobaczyć w sumie piętnaście takich samych operacji, wykonanych z tego samego urządzenia i w tym samym dniu. Skutkowało to powstaniem debetu oraz zablokowaniem wypłat. Wiele osób zostało w ten sposób pozbawionych środków do życia! Problem nie dotyczył jedynie wypłat gotówki w bankomatach sieci Euronet.

– Kiedy zobaczyłem stan mojego konta, nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać. Wypłata na kwotę 400 zł Tak wyglądały błędnie zaksięgowane wypłaty klientów. Największe debety dochodziły nawet do kilkudziesięciu tysięcy złotych. / Fot. Daniel Siwak której dokonałem wczoraj w bankomacie, została powtórzona 15 razy – powiedział gazecie Wiadomości24.pl Marcin Małecki z Łodzi. - W sumie mam 6 tys zł debetu! Jak mam normalnie funkcjonować, kiedy mam w portfelu 10 zł i nie mogę wypłacić gotówki? - żalił się.

Jak się okazuje, problem nie dotyczy na razie żadnego innego banku. Posiadacze kont w PKP BP, Banku Milenium czy BZ WBK nie zgłaszali podobnych przypadków. Pracownicy Kredyt Banku w chwili zauważenia błędów starali się im zapobiegać i nie księgowali kolejnych wypłat. Podobna sytuacja dotknęła także posiadaczy kart Visa w Czechach, na Słowacji i na Węgrzech.

Oficjalny komunikat Visa Europe


Na razie nie ma informacji by posiadacze kart Visa w innych bankach utracili swoje pieniądze wypłacając je z bankomatów. / Fot. Andrzej Rybczyński/PAP"Wczoraj, we wtorek 15 stycznia br., organizacja Visa Europe odnotowała wystąpienie w Polsce pewnych problemów dotyczących ograniczonej liczby transakcji wypłat z bankomatów, które mogły zostać błędnie
zaksięgowane dwa lub więcej razy. Problemy te zostały usunięte; obecnie pracujemy z polskimi bankami członkowskimi, by skorygować ewentualne błędy związane z rozliczeniem transakcji. Serdecznie przepraszamy użytkowników kart Visa za ewentualne niedogodności. Mamy nadzieję na jak najszybsze rozwiązanie wszelkich kwestii, jakie mogły wyniknąć z tego powodu".

Oświadczenie mBanku


"Informujemy, że w wyniku błędnych danych przesłanych przez system rozliczeniowy Visa do banków w Polsce i na świecie, na rachunkach Klientów niewłaściwie zostały zaksięgowane rozliczenia transakcji kartowych wykonanych w bankomatach w dniu 14 stycznia br. Problem nie dotyczy wypłat gotówki w sieci bankomatów Euronet. Wspólnie z Visa dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej skorygować błąd i wprowadzić prawidłowe salda na rachunkach Klientów. Przepraszamy za utrudnienia powstałe z zaistniałą sytuacją".

Oświadczenie MultiBanku


"W wyniku błędu w systemie Visa Europe niektóre transakcje dokonane kartami Visa od dn. 14.01.2008r. w bankomatach wszystkich sieci z wyjątkiem Euronetu zostały niepoprawnie zaksięgowane. Dotyczy to również klientów MultiBanku. Informujemy, że problemy wynikające z błędnego księgowania nie mają wpływu na bezpieczeństwo Państwa finansów. Jednocześnie informujemy, że prowadzimy prace nad rozwiązaniem problemu i poprawnym zaksięgowaniem środków na rachunkach Klientów. Prosimy o nieskładanie reklamacji, ponieważ sprawa jest rozwiązywana priorytetowo w trybie systemowym, a transakcje zostaną rozliczone prawidłowo".

Dobę po awarii nadal pieniądze nie wróciły na konta


Najczarniejszy scenariusz całej sytuacji to usunięcie awarii w ciągu dwóch kolejnych dni.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (24):

Sortuj komentarze:

Wczoraj aktywowałem kartę Visa... Całe szczęście, że mnie to ominęło..

+

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mnie już zwrócono. Nie ukrywam, że się ciesze, bo miałem -42 tysiące na koncie (pechowo w poniedziałek wypłaciłem 3000 zł). Zwrócili też to co rzeczywiście zabrałem z konta, ale w ciągu kilku dni, jak Visa dojdzie do ładu, to na kącie ponownie pojawią się zaksięgowane obciążenia - nie ma się co cieszyć!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dobry, ważny i aktualny temat, a w dodatku nieźle, obiektywnie napisany materiał, więc plus.

W lecie próbowałem wypłacić kasę z bankomatu WBK. Kasy nie wypłacił, ale skasował trzykrotność mojej wypłaty. Reklamację uwzględniono (multibank) i dostałem swoje pieniądze już w niecały... miesiąc. Nauczyłem się wtedy jak przeżyć w mieście bez pieniędzy...

Komentarz został ukrytyrozwiń

chargeback na drodze reklamacyjnej potrafi być wyjaśniany w ciągu tygodnia...przy tak masowym problemie pewnie będzie dużo szybciej :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nie mają pieniędzy ... i tak słabo rozgłoszone? Naprawdę mnie to dziwi. TVN24 oglądam prawie codziennie, musiałem przeoczyc? Tym bardziej dziękuje za artykuł :) Mija drugi dzień...nie byłbym taki pewien czy nie będą tego odkładac tego na dni następne..."bo coś"...wydaję mi się,że będzie gorąco

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pisał Alert i TVN24, ale nie chodziło mi o szybkość newsa. Chodziło o informacje, że mija prawie drugi dzień od awarii a ludzie nadal nei maja swoich pieniędzy na życie, opłaty, jedzenie, leki :-/

Komentarz został ukrytyrozwiń

Kciuk w górę zostawiam, bo warto. Takie awarię nie przystoją bankom takiego formatu...
Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dokładnie Danielu,
zdecydowanie wolałbym zobaczyc u siebie kwotę 1 000 000 zł - nawet przez awarię systemu :)
Już nie takie oferty mi na maila przesyłali "spamerzy", różne konkursy itp. (jestem od krok od wygranej)...
Aż dziwię się, że Ty pierwszy o tym piszesz? Nigdzie o tym jeszcze nie pisano oprócz oficjalnego sprostowana banku?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wierz mi, że sprawa która otarła się o największy bank internetowy i bank detaliczny, budzi pewne zaniepokojenie. Inna sprawa, że obydwa należą do BRE Banku...

A jeśli się by okazało, że problem dotyczy też innych banków, widzę już masową rezygnacje z kart Visa...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nigdy nic nie wiadomo, byc może i użytkownicy PKO BP, Banku Milenium czy BZ WBK zaczną zgłaszac tego typu awarie? Myślę ,że wtedy nie uszło by to na sucho. Bo to zbyt poważna sprawa...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.