Facebook Google+ Twitter

Klienta zdobądź kliknięciem

Reklama w internecie jest skuteczna, a co za tym idzie - zyskuje coraz większą popularność. Dosyć tajemnicze pojęcie PPC już niedługo może być tak znane jak “guglanie” czy “czatowanie”.

Wystarczy klikać i zarabiać pieniądze. | Fot. ALPA. Pierwszym krokiem do zareklamowania się w internecie jest oczywiście posiadanie strony internetowej. Jest to spory wydatek, w szczególności dla małych i średnich przedsiębiorstw, które dopiero zaczynają się rozwijać i tym bardziej zależy im na promocji swojej działalności. Cena wzrasta wraz z bogatszą grafiką, częstymi aktualizacjami. Małe i średnie przedsiębiorstwa mogą w tym wypadku skorzystać z ofert internetowych katalogów branżowych. Niektóre katalogi oferują stworzenie wizytówki w internecie, która jest najprostszą formą zaistnienia firmy w sieci.

Nie każdy produkt nadaje się do reklamy w internecie. Są produkty, których dostępność ograniczona jest do rynków lokalnych. Internet jest medium globalnym i w swym założeniu promuje rzeczy, produkty, usługi, które są również ogólnodostępne.

Co to jest PPC?

Skrót PPC pochodzi od angielskich wyrazów „pay per click“, czyli „opłata za kliknięcie“. Osoba zamawiająca usługę nie płaci za umieszczenie reklamy w wyszukiwarce lub portalu, ale płaci dostawcy reklamy niewielką sumę za każdym razem, kiedy ktoś dostanie się na jej strony internetowe poprzez kliknięcie na reklamę.

Reklamę tę sprzedaje się w postaci linków sponsorowanych (paid listings, paid placement ), czyli linków, które wyświetlają się po prawej stronie wyników wyszukiwania (z lewej strony znajdują się naturalne wyniki wyszukiwania, z prawej organiczne). Link sponsorowany składa się z tytułu oraz dwóch wierszy opisu, no i oczywiście adresu url, który prowadzi do właściwej strony. Odbiorca reklamy staje się w tym przypadku nadawcą, bowiem wpisując w wyszukiwarkę słowo kluczowe sam decyduje, czego szuka. Reklamodawca może wykupić ten rodzaj reklamy na ilość kliknięć (czyli ilość potencjalnych klientów, którzy klikając w link sponsorowany odwiedzą jego stronę), bądź na określony czas. Reklamodawca ma również wpływ na słowa kluczowe, pod którymi będzie sie wyświetlać jego link. Ten rodzaj reklamy proponują nam polskie portale, no i przede wszystkim Google, wyszukiwarka, która jest twórcą tej reklamy (Google Adwords). Kampanią reklamową klient może zarządzać sam, albo też zlecić tę pracę firmom które się tym zajmują.

Na temat reklamy PPC oraz jej konkurencyjności rozmawiałam z panem Petrem Dejmem, dyrektorem agencji marketingu internetowego Ataxo.com.

Kiedy zakładał Pan razem z Pavlem Doležalem agencję marketingu internetowego podjęliście decyzję o reklamie w systemie PPC. Dlaczego nie wybraliście panowie tradycyjnej, bardziej znanej reklamy internetowej tj. banery reklamowe, okienka pop-up, toplayers, superstitials?
– Przy zakładaniu Ataxo.com zdecydowaliśmy się na te formy promocji w internecie, które są najefektywniejsze dla naszych klientów. W medium, którym jest internet, pracujemy już 10 lat i towarzyszyliśmy początkom wielu reklamowych formatów na rynku środkowoeuropejskim. Z tą unikalną wiedzą określiliśmy jednoznacznie agencję, jako ta, w której klient dokładnie wie, za co płaci.

Według majowych badań internetu przeprowadzonych przez firmę Gemius, reklama w wyszukiwarkach jest jedną z najskuteczniejszych.
– PPC i SEO są obecnie najefektywniejszymi i najbardziej wymiernymi metodami przyprowadzania klientów na internet, łącznie z śledzeniem miary konwersji ich zakupu i dlatego zdecydowaliśmy się skupić właśnie na tych metodach. Chcemy w ten sposób jak najlepiej wykonywać tę pracę dla naszych klientów oraz zwiększać przypływ klientów dla nich.

W czym ten rodzaj reklamy jest lepszy od tradycyjnej, graficznej reklamy internetowej?
– PPC i SEO są formami reklamy, które prymarnie nie są ukierunkowane na budowanie marki, ale bezpośrednio na zdobycie klientów. Łącznie z analizą zastosowania można później dokładnie skierować, przyprowadzić i doprowadzić do sklepu nowych klientów. Jest to łatwo mierzalne i w stosunku do migającego banera czy skierowania reklamy przez media, jest znacznie tańsze i bardziej efektywne.

Uważa pan, że na reklamie PPC zarabia się więcej niż na wyżej wymienionych rodzajach reklamy internetowej?
– Klienci oczywiście znacznie więcej zarabiają, kiedy inwestują swoje środki finansowe w kampanię PPC. Dla klienta będzie to nawet kilka razy tańsze. Wszystko ma oczywiście dwie strony. Zasady działania PPC są bardzo złożone, trzeba obserwować i troszczyć się o kampanię regularnie. Dlatego też wielu ludzi odchodzi od tej formy reklamowania się, ponieważ przeliczają czas poświęcony administrowaniu kampanii i wynik jest negatywny. To jest oczywiście zrozumiałe, nikt nie jest specjalistą w każdej dziedzinie. Od zarządzania kampanią jesteśmy my, staramy się dobrze zaplanować, rozdystrybuować oraz zarządzać kampanią PPC tak, by była efektywna i tania.

Czy taka forma reklamy jest lepsza od pop-upów?
– Reklamy w wyszukiwarkach są tolerowane przez internautów, bo nie są inwazyjne. W przeciwieństwie do wyskakujących okienek, których nie można zamknąć, ryczących nie wiadomo skąd dźwięków podczas otwierania strony, ten rodzaj reklamy jest dyskretny i... skuteczny. Dlaczego? Bo skierowany jest do klienta (internauty) zainteresowanego przynajmniej tematycznie. Okienko pop-up wyskakuje przed każdym klientem, dochodzi wręcz do zjawiska "ślepoty reklamowej", bowiem okienko zostaje zamknięte, bez wcześniejszego czytania i oglądania strony. Wyrzucone zostają w ten sposób pieniądze na reklamę, bowiem kwoty inwestycji nie są wymierne w stosunku do liczby zdobytych klientów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.