To przewoźnik ma zadbać o opiekę pasażerom w przypadku odwołania lotu. Powinien zapewnić im posiłek i podać przyczynę anulowania kursu. Nie ma obowiązku organizacji transportu zastępczego.
"Zawieszenia lotów nie można w tym przypadku uznać jako przesłanki siły wyższej, która mogłaby zwolnić z odpowiedzialności tak, jak to było w przypadku pyłu wulkanicznego, bo już wcześniej pojawiły się pogłoski, że przewoźnik (OLT Express) ma trudną sytuację ekonomiczną" - mówiła na antenie TVN24 Aleksandra Frączek z Federacji Konsumentów. Dodała, że w tym przypadku obowiązują przepisy prawa lotniczego. W oparciu o nie pasażer może domagać się odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot. O odszkodowanie można także walczyć na podstawie prawa cywilnego, jeśli pasażer nie dotarł do wyznaczonego celu i poniósł z tego tytułu szkodę np: nie zdążył na spotkanie.
Aby domagać się odszkodowania konieczny jest bilet. Następnie trzeba napisać reklamację do przewoźnika. Jeśli ta nie poskutkuje, należy wnieść reklamację do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Po zawieszeniu rejsów, linie lotnicze OLT Express poinformowały, że wszystkim pasażerom, którzy kupili bilety na odwołane rejsy, przysługuje prawo do zwrotu kosztów biletów.
O sytuacji w OLT Express przeczytasz także w materiałach
Linie OLT Express zawieszają loty i wstrzymują srzedaż biletów
Linie OLT Express mogą stracić koncesję
Likwidacja lotów krajowych i droższe bilety w OLT Express
Eurolot przejmie połączenia OLT Express
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?