Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

17902 miejsce

Kolęda – świąteczny produkt popkultury

Co roku, gdy zaczynam dostrzegać ogrom lampek świątecznych na ulicach, tłumy ludzi w supermarketach i paradę świętych Mikołajów, zastanawiam się, jak to wyglądało kiedyś... Czy święta muszą być produktem marketingowym?

Kolęda, bożonarodzeniowa pieśń, staje się jednym z komercyjnych produktów, nachalnie towarzysząca zakupom, dołączana do wszystkich gazet w formie płyt, traktowana jako dobra forma wypromowania się wątpliwej jakości artystów. Być może stało się tak, że zwyczaj kolędowania wrócił do źródeł i jest dziś tylko pogańskim zwyczajem śpiewania okolicznościowych piosenek z okazji szczególnego spotkania się ze znajomymi, rodziną i obdarowywania się prezentami.

Historia kolęd sięga czasów średniowiecza, a według chrześcijańskiej tradycji autorem pierwszej był św. Franciszek z Asyżu. W Kościele katolickim kolędy śpiewane są od Bożego Narodzenia do święta Chrztu Pańskiego. We współczesności można rozróżnić kolędy o tematyce związanej z narodzeniem Jezusa i o tematyce związanej z obchodami świąt Bożego Narodzenia, takie jak np. „White Christmas” czy „Jest taki dzień”. Najstarszą polską kolędą jest „Zdrów bądź królu anielski”, a najsłynniejszą „Cicha noc”, która znalazła swoje tłumaczenia w ponad 300 językach.

Co sprawia, że kolędy stały się obiektem zainteresowania marketingowców? Wykorzystanie mocnej więzi kolęd z polskimi tradycjami, dołączenie bezpłatnej płyty (dodatek praktyczny dla konsumenta) powoduje, że płyta z kolędami daje duży wzrost sprzedaży gazety/ produktu promocyjnego, często znacznie drożej niż bez płyty. Tego typu działania dają producentowi pozytywny wpływ na wizerunek marki. Najczęściej stosowanym rodzajem opakowań przy produkcjach w masowych nakładach jest koperta kartonowa, której zaletą jest minimalna wysokość. Dzięki temu dołączona do produktu nie zwiększa jego rozmiaru, dodatkowo w transporcie nie zajmuje dużo miejsca, co sprawia, że przy małych kosztach uzyskiwane są duże zyski ze sprzedaży. To ile warte są te nasze święta?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

> Czy święta muszą być produktem marketingowym?

Jeśli ludzie to aprobują to nie ma odwrotu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.