Facebook Google+ Twitter

Kolejarze grożą strajkiem generalnym

Trzy największe kolejowe związki zawodowe grożą strajkiem generalnym. Domagają się spełnienia postulatów, które skierowały w kwietniu tego roku do polskiego rządu.

pociąg / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ostatni_poci%C4%85g_relacji_Tomasz%C3%B3w_Mazowiecki_Skar%C5%BCysko_Kamienna..JPGWczoraj, 18 sierpnia 2010 roku, rozpoczął działalność Komitet Protestacyjno-Strajkowy, który tworzą związki zawodowe: Federacja ZZP PKP, SKK NSZZ "Solidarnosc", Konfederacja Kolejowych Związków Zawodowych.

Kolejarze skarżą się na brak realizacji przez polskie władze czternastu postulatów przedstawionych w petycji wysłanej 29 kwietnia 2010 roku. Związkowcy przeciwstawiają się - ich zdaniem - rabunkowej prywatyzacji, której skutkiem będzie m.in. utrata miejsc pracy przez wiele tysięcy kolejarzy i związaną z tym degradacją kolei.

Akcja protestacyjno-strajkowa będzie przybierać różne formy protestu. Strajk będzie trwał, aż do momentu realizacji przedstawionych postulatów.

Czego między innymi domagali się kolejarze w petycji do rządu?

tory kolejowe / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Stacja_kolejowa_w_Szczytnie_06.jpgPracownicy kolei mają żal do polskich władz, że nie podjęły działań mających na celu rozwiązanie problemów dotyczących przewozów pasażerskich. Ich zdaniem narastają
działania bezpośrednio uderzające w podstawy funkcjonowania spółek kolejowych.

Kolejarze skarżą się na brak dialogu i działań zmierzających do rozwiązania problemów Przewozów Regionalnych po usamorządowieniu, pomimo uzgodnień na szczeblu Ministra Michała Boniego, Ministra Cezarego Grabarczyka, z udziałem samorządów, Zarząów Spółek kolejowych i Związków Zawodowych w styczniu tego roku, doprowadzając spółkę zatrudniającą 15 tys. pracowników na skraj bankructwa.

Pracownicy kolei są zaniepokojeni nasilającymi się działaniami zmierzającymi do zmian w ustawie o restrukturyzacji, komercjalizacji i prywatyzacji PKP prowadzącymi do możliwości ogłoszenia upadłości spółek powołanych na mocy tej ustawy, bez stworzenia warunków równej konkurencji na polskim rynku przewozowym. Ich zdaniem stwarza to podstawy upadku polskich kolejowych firm przewozowych poddawanych nierównej konkurencji na zliberalizowanym rynku.

Wrocław dworzec / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Wroc%C5%82aw_G%C5%82%C3%B3wny,_peron_1.jpgKolejnym problemem z punktu widzenia kolejarzy są działania prowadzące do prywatyzacji Spółki PKP CARGO i PKP Intercity celem pozyskania środków na spłatę zadłużenia PKP S.A. zamiast śródków na podniesienie konkurencyjności tych firm.

Związkowcy są niezadowoleni z decyzji Zarządu Spółki PLK S.A. o ograniczeniu pracy przewozowej Spółek Przewozy Regionalne i PKP Intercity, która ich zdaniem, godzi bezpośrednio w podróżnych. Niezadowoleni są również z realizowanej polityki właściciela i Zarządcy Infrastruktury, która prowadzi do zawieszania i zamykania czynnych linii kolejowych, a także doprowadzanie do katastrofalnego stanu wielu linii kolejowych oraz niewykorzystywaniu środków unijnych na rozbudowę infrastruktury kolejowej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.