Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

37997 miejsce

Kolejna fabryka Wolkswagena w Polsce? Decyzja zapadła

Klamka zapadła. Polska lepszą opcją niż Turcja, Września zamiast Starogardu Szczecińskiego.

 / Fot. Christian Charisius/ReutersW czasach gdy bezrobocie w niektórych rejonach Polski sięga nawet 22% i wcale nie mam na myśli ściany wschodniej, a ultra liberalny rząd polski nie inwestuje w infrastrukturę przemysłową, możliwość budowy nowych fabryk przez zagraniczne koncerny jest odbierane z dużą aprobatą. Niższe koszty utrzymania oraz kilkukrotnie mniejszych płac coraz częściej są głównymi zaletami przy wyborze lokalizacji nowej inwestycji. 18 marca zapadła pozytywna decyzja dotycząca budowy nowej fabryki Volkswagena we Wrześni (woj.Wielkopolskie) niedaleko Poznania. W skład kompleksu wchodzić będzie dział produkcji karoserii, lakiernie, oraz dział montażu, pochłonie ona 220 hektarów,(wg pewnych źródeł nawet 330 ha) z czego ok. 300 tys. m kw. znajdzie się pod dachem. Ponadto planowana jest także droga okrążająca strefę, budynek straży pożarnej, parkingi, centrum szkoleniowe oraz mniejsze zakłady.

Na konferencji prasowej potwierdzającej plany niemieckiego potentata członek zarządu koncernu Volkswagen Leif Ostling, powiedział „Jest nam miło ogłosić, że produkcja kolejnej generacji crafterów opracowanych przez inżynierów Volkswagena będzie prowadzona w nowym zakładzie we Wrześni. To największy projekt we współczesnej historii Volkswagena. Jestem przekonany, że zakład ten będzie tworzył najwyższej jakości produkty, które trafią na cały świat „ – po chwili dodał
„Volkswagen po raz kolejny zaufał Polsce i Polakom. Po raz kolejny mówi Polsce: tak. Przynosi do Polski nie tylko nową technikę i technologię, ale także wielkie, międzynarodowe doświadczenie, wielki potencjał wchodzenia na światowe rynki. Tą decyzją potwierdza wiarę w Polskę i Polaków.”

Początek prac zaplanowano na jesień 2014 a pierwszy dostawczy Volkswagen zjedzie z taśmy produkcyjnej w 2016 roku. Jak poinformowało nas Radio Zet zatrudnienie może zdobyć nawet 3 tysiące pracowników oraz kilka tysięcy przy wytwarzaniu wymaganych podzespołów. W samym powiecie Września (30 tys. mieszkańców) stopa bezrobocia sięga 16% a ów inwestycja może zmniejszyć ją o ponad połowę. Budowa nie powinna wynieść więcej niż 800 mln euro (3,4 miliarda złotych) a ostateczny poziom produkcji ma się utrzymać na 100 tysiącach egzemplarzy rocznie do 2019 roku. Przypomnijmy także że od 11 lat na terenie miasta Poznań działa prężnie inna fabryka Volkswagena. Zatrudnia ok 6,5 tysiąca pracowników a w ubiegłym roku wyprodukowała 170 tys. lekkich samochodów użytkowych.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.