Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

39353 miejsce

Kolejny wykład na Uniwersytecie Dzieci w Warszawie

Współautorzy: Ewa Krzysiak

Czym różni się sztuka współczesna od sztuki dawnej? Jakie są najnowsze techniki plastyczne? Co sprawia, że wystawa sztuki współczesnej to czasami plac zabaw? Na te i inne pytania dostały odpowiedź dzieci biorące udział w wykładzie prowadzonym przez panią Karolinę Vyšata na Uniwersytecie Dzieci w Warszawie.

Karolina Vyšata podczas wykładu. W tle obraz namalowany w 2001 r przez Rafała Bujanowskiego.  / Fot. Piotr Andrzejak Wykład pt. "Czy obraz można oglądać tylko z jednej strony?" prowadzony przez panią Karolinę Vyšata dotyczył nauk humanistycznych, a konkretnie historii sztuki. Większość z nas na tak postawione pytanie zapewne odpowie, że oglądamy to co jest namalowane. Ale obraz można oglądać także z drugiej strony. Popatrzmy na przedstawione obok zdjęcie, na którym widzimy obraz namalowany w 2001 roku przez Rafała Bujanowskiego.

Jackson Pollock podczas malowania, foto z rzutnika podczas wykładu  / Fot. Piotr AndrzejakJako przykład współczesnego malarstwa na płótnie została pokazana sztuka Jacksona Pollocka, którego dzieci obejrzały na zdjęciu w trakcie pracy. Artysta w bardzo dynamiczny sposób tworzył obraz przy pomocy pędzla i farb, którymi chlapał na płótno rozłożone na ziemi.

Również wybitny polski twórca Tadeusz Kantor bardzo często wykorzystywał w swoich obrazach przedmioty codziennego użytku. Np. użył do tworzenia swojej pracy dobrze wszystkim znaną parasolkę. Stworzył całą serię takich parasolek i przesłał je swoim przyjaciołom, którzy mieli za zadanie dorysować to, co chcieli. I tak oto powstała cała seria prac, których twórcami było bardzo wiele osób.

Obraz Tadeusza Kantora / Fot. Piotr AndrzejakTe i inne interesujące opowieści na temat sztuki współczesnej usłyszały dzieci uczestniczące w wykładzie na Uniwersytecie Dzieci w Warszawie.

***

Karolina Vyšata - absolwentka Historii Sztuki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego oraz Studium Pedagogizacji - posiada kwalifikacje nauczycielskie. Współpracowała z Działem Oświatowym Muzeum Narodowego w Warszawie, od 2006 pracuje w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki. Obecnie kontynuuje naukę na podyplomowych Muzealniczych Studiach Kuratorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Warto przeczytać również ten artykuł.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (8):

Sortuj komentarze:

Widzę, że autor zmienił pierwsze zdjecie. Juz trochę lepiej ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pewnie, że tak:)

Świat byłby niezwykle nudny, gdyby wszyscy byli tacy sami i mieli identyczne gusta. To tak jak ze sztuką..jednym się podoba dawna a innym współczesna.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zgadza się, pewnie znajdą się i tacy, którym spodobają się te zdjecia :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Co człowiek to inny punkt widzenia :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Do mnie nie przemawiają takie ilustracje. Są mało interesujące dla widza i nie przyciągają potencjalnego czytelnika.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zaprezentowane zdjęcia ilustrują tekst i temat poruszany na wykładzie . Zdjęcia dzieci były już w poprzednich artykułach więc byłaby to powtórka, ponieważ te same dzieci uczestniczą w kolejnych wykładach.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pomysł na zdjęcia ilustrujące artykuł niezbyt udany. Można było pokazać na nich np. dzieci, które z zainteresowaniem przyglądają się przedstawionym na wykładzie obrazom. Ilustracja foto z wydarzenia jest równie ważna (a być może nawet ważniejsza), jak opis tego wydarzenia.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Eeech wszystko ładnie, ale ten podpis do foto2 to nadużycie hahahaha
i za to mogłabym wstawić MINUSA, ale nie wstawię ...a co mi tam .
Za to napiszę, że zrobić takie foto pt. Jackson Pollock w akcji to wielka sztuka, a nawet historia sztuki.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.