Rozpoczęta 15 sierpnia kampania UPC Polska z udziałem Katarzyny Pakosińskiej, reklamująca internet, informuje, że przy zakupie z telewizją i telefonem w UPC koszt usługi internetowej wynosi jedynie 39 zł miesięcznie.
Autor skargi na spot zwrócił uwagę, że promowane w nim warunki cenowe nie są zgodne z rzeczywistością.
"Po zadzwonieniu na infolinię otrzymamy informację, że za tę cenę internet jest, ale w pakiecie za minimum 100 zł lub więcej, z dodatkowymi usługami, z których nie można zrezygnować, zatem nie ma możliwości zakupu tego internetu. To jest skandal i perfidne działanie reklamodawcy" - ocenił (źródło: Wirtualne Media). Tekst o ograniczonym dostępie do oferty pojawia się wprawdzie w spocie, ale jest niewielki i wyświetlany bardzo krótko, można go przeczytać jedynie oglądając reklamę w zwolnionym tempie.
UPC Polska nie zgodziła się z zarzutem, twierdząc iż napis jest widoczny - wyświetlany czarną czcionką na jasnym tle, a także, że przeciętny konsument, do którego kierowana jest reklama doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że najkorzystniejsze oferty cenowe dostępne są tylko w pakietach i że reklamy nie zawierają kompletu informacji o produkcie.
Komisja Etyki Reklamy nie zgodziła się jednak ze stanowiskiem UPC, uznając, że spot istotnie wprowadzał odbiorców w błąd i powinien zostać uzupełniony, "aby przekaz wizualny był zgodny z przekazem dźwiękowym", podają WM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?