Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

18327 miejsce

Komórka nie działa - co dalej? Poradnik (cz. 1)

Kiedy już kupimy telefon, może zdarzyć się, że odmówi posłuszeństwa. Pokazujemy co zrobić przed oddaniem komórki do serwisu. W tej części przyjrzymy się reklamacjom z tytułu gwarancji producenta. W następnej - z tytułu niezgodności towaru z umową.

W domu:

- Skopiuj wszystkie kontakty na kartę SIM lub na komputer za pomocą oprogramowania dołączonego do urządzenia. W serwisie wszystkie dane z pamięci telefonu zostaną usunięte, a więc po powrocie komórki z naprawy może okazać się, że bezpowrotnie straciliśmy mozolnie zbierane kontakty. Dokładny opis utworzenia kopii zapasowej kontaktów znajdziemy w instrukcji obsługi telefonu.

Z takim paragonem możemy mieć problemy przy oddaniu sprzętu / Fot. Mateusz Kozłowski- Jeżeli w telefonie znajduje się karta pamięci wyjmij ją przed oddaniem komórki. Gdyby istniało podejrzenie, że to karta pamięci może być przyczyną usterki skopiuj wszystkie dane z karty na komputer.

- W przypadku, gdy zmieniana była obudowa/bateria w telefonie załóż z powrotem pierwotnie zamontowane części. Wykrycie przez serwis nieoryginalnych akcesoriów może być przyczyną anulowania gwarancji.

- Jeśli używasz zainstalowanych modyfikacji systemu (np. zmieniających animację startową) wyłącz je lub usuń. Serwis może zakwalifikować je jako ingerencję w oprogramowanie i anulować gwarancję.

- Jeżeli zależy Ci na zachowaniu wiadomości i zdjęć z telefonu nie zapomnij wykonać kopii zapasowej.

- Przed oddaniem do serwisu oglądnij telefon - czy nie jest on zbyt zakurzony, zabrudzony? Serwis mniej przychylnie będzie patrzył na "zapuszczony" telefon. Dodatkowo zawsze przez taki stan aparatu gwarant może uznać, iż telefon był użytkowany w nieodpowiednich warunkach.

- Zrób zdjęcia swojego telefonu. Zwróć uwagę na ilość i wielkość uszkodzeń obudowy. W sytuacji, kiedy telefon zostałby uszkodzony w serwisie takie zdjęcia mogą służyć za dowód w walce o odszkodowanie.

- Sprawdź, czy karta gwarancyjna jest prawidłowo wypełniona. Ważne są pieczątka sprzedawcy, jego podpis, data zakupu oraz numer IMEI telefonu. Zobacz, czy dołączony do karty gwarancyjnej paragon jest czytelny. W przypadku niekompletnej karty gwarancyjnej zwróć się do sprzedawcy telefonu z żądaniem wypełnienia dokumentu.

Kiedy korzystasz z kuriera:

- Wypełnij czytelnie zgłoszenie serwisowe. Opisz dokładnie usterkę oraz kiedy ona występuje. Jak najdokładniejszy opis pomaga w sprawnym naprawieniu telefonu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

AK
  • AK
  • 17.09.2012 20:52

Jolka - jak zadałem to pytanie babce w Polkomtelu, odparła, że decyduje o tym serwis gwarancyjny.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Jolka
  • Jolka
  • 17.09.2012 19:09

O rany , ale popełniłam błędów .
Jeszcze mam gwarancję na baterie do listopada [ mija pół roku] właśnie odebrałam nową komórkę z " naprawy" i ...dalej nie działa .
Mam pytanie czy można żądać nowy aparat ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.