Facebook Google+ Twitter

Komórka nie działa - co dalej? Poradnik (cz. 2)

W poprzedniej części poradnika radziliśmy, co zrobić, aby skutecznie skorzystać z gwarancji producenta. W tej części powiemy, jak reklamować telefon z tytułu niezgodności towaru z umową.

 / Fot. Avast.comKiedy zepsuje się jakiekolwiek urządzenie elektroniczne, konsumenci zwykle korzystają z gwarancji producenta. Zdecydowanie korzystniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z przywilejów jakie zapewnia Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Na podstawie jej zapisów sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową (a więc także i wszelkie awarie) przez okres dwóch lat od daty zakupu.

Właściciel zepsutego telefonu może w pierwszej kolejności żądać od sprzedawcy doprowadzenia sprzętu do stanu zgodnego z umową, czyli bezpłatnej naprawy lub wymiany aparatu na nowy. Warto tu podkreślić, że bezpłatna naprawa to też zwrot kosztów poniesionych w wyniku awarii.

Należy pamiętać, aby wadę zgłosić do dwóch miesięcy od jej wystąpienia. W innym wypadku sprzedawca ma prawo nie uznać reklamacji.

Na początku postępujemy dokładnie tak jak w przypadku korzystania z gwarancji producenta - patrz "W domu".

Następnie przygotujmy odpowiednie pismo - jego wzór można znaleźć w linkach na końcu poradnika. Pismo takie należy zaadresować do podmiotu, który sprzedał nam telefon. W przypadku sklepu adresatem jest firma będąca jego właścicielem (można to sprawdzić na nagłówku paragonu). Jeżeli komórka została zakupiona podczas podpisywania umowy w salonie operatora, adresatem jest operator. Dokładna nazwa firmy i jej adres znajduje się zwykle na umowie lub aneksie do umowy.

Przygotowane pismo należy dostarczyć do firmy wraz z reklamowanym produktem. Ważne jest to, aby razem z aparatem oddać wszystkie akcesoria, które oryginalnie były w pudełku (oraz oczywiście pudełko).

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Adam Ruszałek
  • Adam Ruszałek
  • 02.10.2012 11:19

*Andrzej Chorążewicz* I tym sposobem płacisz dwa rachunki za jeden telefon. Komórkę "za złotówkę" można kupić tylko u operatora podpisując umowę na czas określony lub zobowiązanie na ilość doładowań.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.