Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

14574 miejsce

Komunikacja wewnętrzna w małych firmach - grzechy i szanse

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-05-27 16:25

Sporo firm nie docenia wagi działań wewnątrz PR-owych. Tymczasem to właśnie pracownicy danej firmy mogą przyczynić się do jej poważnego kryzysu wizerunkowego. Według badań, przeprowadzonych przez Harvard Business School, aż 70 proc. z nich.

Zdjęcie z freedigitalphotos.net / Fot. healingdreamCzy oznacza to, że firmy, które stanęły przed problemem kryzysu nie prowadziły żadnych działań z zakresu PR wewnętrznego? Niekoniecznie. Coraz większa liczba pracodawców styka się z ideą budowania wizerunku nie tylko na zewnątrz firmy, ale i w środku. Najczęściej jednak podpatrują w tym procesie największych graczy. Łatwo wtedy wejść w ślepą uliczkę, mierząc skuteczność działań wewnętrznych ich wielkością oraz kwotą przeznaczoną na ich odbycie się. Czy będzie to wspólne piwo, czy dwudniowy wyjazd połączony z sesją paintbolla - bez zrozumienia idei działań wewnątrz PR-owych - takie działania okażą się stratą czasu. Pochylenie się nad ideą, jak i intencjami działań wewnętrznych to pierwszy krok jeśli marzy nam się sprawnie działający zespół, pracujący w dobrej atmosferze i ufający sobie nawzajem. Naturalnie o fakcie, że taki w danej firmie pracuje, deklaruje niemal każde przedsiębiorstwo.

W momencie, gdy czytamy tekst znajdujący się na stronie głównej danej firmy, stykamy się z komunikacją, która wyraża jedynie intencje jej kierownictwa odnośnie tego, jak chcieliby aby wyglądała. To, jak jest naprawdę powiedzą nam jej pracownicy. Pojedynczy pracownik to prawdziwy maszt nadawczy komunikatów dających się umownie uogólnić jako PR szeptany a na dodatek o dużym stopniu wiarygodności. Jeśli pracownik utożsamia się z naszą firmą, z chęcią podzieli się informacją i pochwali się gdzie pracuje. Choćby na swoich profilach na portalach społecznościowych. Swojej rodzinie i przyjaciołom opowie gdzie pracuje i zrecenzuje nam jak firma wygląda. To pracownik danej firmy staje się jej ambasadorem, a komunikat jaki przekazuje odnoście samej firmy ma najwyższy stopień wiarygodności.

Przyjrzyjmy się pod kątem działań wewnętrznych większym graczom na rynku, którzy jeszcze parę lat temu były ikonami fatalnego PR wewnętrznego. Do niedawna fakt, że ktoś pracuje w sieci restauracji McDonald wzbudzał śmiech i politowanie. Dziś koncern uchodzi za jednego z najlepszych pracodawców, którego cechuje dbałość i troska o swój personel. Z pośród 22 tysięcy pracowników, większość to ludzie młodzi (średnia wieku 22 lata). Sieć restauracji oferuje im elastyczne godziny pracy, nie wymaga uprzedniego doświadczenia w gastronomi, oferując szeroki wachlarz szkoleń, oraz szerokie możliwości awansu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.