Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

2409 miejsce

Koncepcja na sukses

Łączenie plusów skrajnych koncepcji, próba określenia grupy decyzyjnej, którą pomijają inni, a może komplementarność produktów? Wybór koncepcji generowania wartości dla klienta to ważny krok przedsiębiorcy definiującego własny biznes.

Świadoma przedsiębiorczość to także świadomy wybór koncepcji generowania wartości dla klienta, o którego walczy także konkurencja. / Fot. https://www.pexels.com/Własną – „trzecią” drogą
Hasło "trzecia droga" może kojarzyć się bardziej z polityką niż z koncepcjami związanymi z działalnością gospodarczą, gdyż oznacza pewien system społeczno-gospodarczy powstały w wyniku połączenia, zdaniem jego prekursorów, pozytywnych cech dwóch różnych względem siebie systemów - kapitalizmu i socjalizmu. Koncepcja trzeciej drogi w zarządzaniu oznacza obserwację dwóch alternatywnych branży celem określenia motywów wpływających na decyzje klientów, którzy wybierają względem siebie zupełnie inaczej - których decyzje są skrajnie inne. Obserwacja ta ma za zadanie ostateczne połączenie zalet obydwu skrajnie różnych opcji. W efekcie dochodzi do stworzenia "trzeciej drogi", będącej połączeniem zalet dwóch innych przy eliminacji ich wad.

Potencjał niezauważalnych
Istnieje wiele produktów, które są ściśle związane z jedną typową grupą docelową. Nie oznacza to, że osoby, które do niej nie należą nie korzystają z danych produktów. Być może nawet zwrócenie uwagi na tych ludzi i dostosowanie nabywanych przez nich wyrobów także do ich potrzeb przyniosłoby zyski wskutek wzrostu zainteresowania. Odkrycie niedocenionej przez konkurencję grupy decyzyjnej może być początkiem sukcesu. Uatrakcyjnienie produktu dla osób trzecich w stosunku do grupy powszechnie i często stereotypowo nazywanej docelową oznacza nie tyle zmianę całego wyrobu - często aby przyciągnąć rzesze do produktu wystarczy inne opakowanie czy odpowiednia reklama.

„A może frytki do tego?”
Poszerzenie oferty podstawowej o produkty dodatkowe, które w pewien sposób by ją uzupełniałyby także może okazać się korzystne. Strategię tą często stosują banki i firmy ubezpieczeniowe, które to sprzedają pewne produkty w pakietach. Przedsiębiorca rozważający skorzystanie z tej koncepcji powinien zastanowić się nad tym jakiego rodzaju produkt bazowy może zostać otoczony pewnego rodzaju siatką produktów i usług komplementarnych oraz czy zyski będą pochodziły w większej mierze z oferty podstawnej czy też z dodatkowej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.