Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

73150 miejsce

Konferencja COP14 coraz bliżej

Kolejny krok przybliżający nas do 14. Sesji Konferencji Stron Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu za nami. W Warszawie odbyła się kolejna konferencja z cyklu Open Days 2008.

Logo COP14 / Fot. Fot. screenKonferencja pod hasłem „Uczestnictwo w inicjatywach europejskich na rzecz finansowania ekologicznych środków transportu i walki ze zmianami klimatu” miała przybliżyć mieszkańcom Warszawy oraz wszystkim zainteresowanym tym tematem, kierunki rozwoju transportu publicznego w aspekcie ochrony środowiska.

Pierwszy referat został przygotował dr Andrzej Kassenberg z Instytutu na rzecz Ekorozwoju, jednak pod jego nieobecność przedstawił go jego asystent. Zaprezentował on zarys wpływu transportu publicznego w Warszawie na udział emisji CO2 na przestrzeni lat 1990 – 2007. Z przedstawionych materiałów jasno wynikało, że na przełomie przedstawionych lat większy wkład w emisję CO2 miał transport indywidualny. - Transport publiczny nie stanowił istotnego czynnika emisji CO2 w latach 1990-2007 - powiedział prowadzący Sławomir Keller.

Przedstawił on również propozycje Instytutu prowadzące do zmniejszenie emisji CO2. Według nich, jednym z rozwiązań jest wprowadzenie większych przywilejów dla transportu publicznego np.: utworzenie wydzielonych lub wspólnych (dla autobusów i tramwajów) pasów ruchu oraz wprowadzenie systemu sterowania ruchem, który kładzie nacisk na priorytety dla komunikacji miejskiej. Ważną sprawą jest również korzystanie z takich pojazdów, które wytwarzają mniej gazów cieplarnianych np. z autobusów o napędzie hybrydowym. Równie interesującym rozwiązaniem jest zachęcenie kierowców do "ecodrivingu", czyli takiej jazdy samochodem, która pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i co za tym idzie emisje szkodliwych substancji.

Inne pomysłu Instytutu dotyczą działań poza transportowych np. zwiększenie udziału źródeł odnawialnych w produkcji energii elektrycznej.

W dalszej części konferencji Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich Sp. z.o.o. przedstawił wizje rozwoju transportu szynowego w Warszawie w aspekcie ekologicznym i w kontekście wykorzystania środków unijnych.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.