Facebook Google+ Twitter

Konkurs „Strona Internetowa Bez Barier”

Zamknięta została lista uczestników pierwszej edycji konkursu „Strona Internetowa Bez Barier” (www.konkurs.widzialni.eu) organizowanego przez Widzialnych i media Agory.

Do rywalizacji zgłosiło się ponad 70 firm i instytucji publicznych. Wśród nich znalazły się m.in.: ZUS, Narodowy Fundusz Zdrowia, Sąd Najwyższy, MSWiA, Generali, BRE Bank, Fundacja Polsat, AmRest, LPP (właściciel marek Reserved i Cropp). logo konkursu "Strona Internetowa Bez Barier" / Fot. Agencja IArt

Serwisy walczą o miano „Strony Internetowej Bez Barier” w dwóch kategoriach: strona administracji publicznej i strona komercyjna. W trakcie trzech etapów eliminacyjnych, w których eksperci z dziedziny dostępności stron internetowych, osoby niewidome, niedowidzące i głuche będą oceniać zgłoszone strony, zostaną wyłonione po trzy serwisy w każdej kategorii. Każda z osób niepełnosprawnych będzie oceniać serwisy pod kątem swojej dysfunkcji. Niewidomi do audytu wykorzystają programy czytające, niedowidzący programy powiększające a osoby głuche ocenią serwisy pod kątem zrozumienia tekstów.

Zwycięzców poznamy podczas finału konkursu 26 marca 2009 r., który odbędzie się w siedzibie Agory w Warszawie. Ogłoszenie wyników poprzedzi konferencja na temat „Niepełnosprawni w sieci”, w której wezmą udział przedstawiciele MSWiA, Polskiego Związku Niewidomych, Polskiego Związku Głuchych, Uniwersytetu Śląskiego, Urzędu Miasta Poznania, Stowarzyszenia Integracja.

Patronat honorowy nad projektem Widzialni objął Rzecznik Praw Obywatelskich, patronat medialny Telewizja Polska - oddziały w Warszawie i Katowicach oraz Radio TOK FM.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.