Malarstwo Gaby Herman jest próbą symbolicznego ujęcia człowieczeństwa w aspekcie podziałów na kobiecości i męskość. Przedstawienie to, ujęte zostało przez artystkę, jako intuicyjna struktura pewnego rodzaju kontemplacji nad charakterystyka tego, co żeńskie i męskie. Ale jest to także wariant spotkania się tych, dwóch pierwiastków w drodze, jakby obok siebie, lecz nie w sposób obojętny. Postacie kobiece dominują w malarstwie Gaby Herman. Ich przedstawienie to cała gama uczuć i emocji zawieszonych pomiędzy ciałem a duszą.
Sylwetki ułożone w różnych pozach są bardzo plastyczne, z nastrojową kokieterią, lecz nie odsłaniają tajemnic tylko pilnują pełnej dyskrecji.
Widz może się domyślać, jakie uczucia odzwierciedlają dane figury po pewnych gestach, układzie ciała czy kolorystyce, ale jest to tylko umowna, subiektywna postać interpretacji.
Sprzyja temu styl malarski Gaby Herman, który zawiera się pomiędzy nostalgicznym a precyzyjnym zobrazowaniem, miedzy światem realnym a duchowym i wreszcie miedzy obiektywnym a subiektywnym postrzeganiem rzeczywistości. Ciekawa jest także forma obrazów, które namalowane zostały na kartonie falistym. Jest to myślę, dość zaskakująca kompozycja w malarstwie, a zwłaszcza w przypadku, gdy jest ono tak eteryczne.
Dlatego może być rozumiana, jako zapis niezwykłego na zwyczajnym, tak zupełnie bez maski.
Wystawa potrwa do 13 lipca.
Informacje na : Karnet
Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?