Facebook Google+ Twitter

Kraków. Przestrzeń Przeistoczona

Sabina Smoleń wykorzystuję w swej sztuce swoisty recycling szkiców, obrazów i innych tworów artystycznych, jakie kiedyś wyszły spod jej ręki.

obrazy Sabiny Smoleń / Fot. fot. M. PółtorakW Galerii Rękawka w maju gości wystawa prac autorstwa krakowskiej malarki Sabiny Smoleń zatytułowana Przestrzeń Przeistoczona. Kompozycje jawią się jako senny miraż, zatarcie granicy pomiędzy jednolitym rodzajem ekspresji plastycznej. Takie ukazanie przenikania się jawy i snu jest nowatorskim odtworzeniem stanu emocjonalnego artystki. Nie ma tu surrealistycznych figur, ale jest pozorny chaos kontrolowany przez instynkt malarski Sabiny Smoleń.
Charakterystyczną formą jaka wyróżnia te prace - to nowoczesna aranżacja kolażu.obrazy Sabiny Smoleń / Fot. fot. M. Półtorak Sabina Smoleń wykorzystuję w swej sztuce swoisty recycling szkiców, obrazów i innych tworów artystycznych, jakie kiedyś wyszły spod jej ręki. Dynamika zawarta jest także w plastycznym, lekkim kojarzeniu ze sobą fragmentów kolażu.
Nie można powiedzieć, że jest to sztuka narracyjna raczej, że jest to oniryczna opowieść, którą widz może przystosować do własnej percepcji świata.
obrazy Sabiny Smoleń / Fot. fot. M. PółtorakJednak Sabinę Smoleń nie interesuje zewnętrzny świat ale orbita wewnętrznych doznań. Jest to sztuka bardzo humanistyczna, nie tylko ze względu na treść ale także na formę.
W gamie barw przeważa pastelowa nuta - écru, błękity, beże, róż - co potęguję nostalgiczne wrażenie. Natomiast widoczne w fakturach elementy ludzkiego ciała – oczy, nos, części twarzy, stopy, ręce nadają obrazom tajemniczości renesansowych szkiców.

obrazy Sabiny Smoleń / Fot. fot. M. Półtorakobrazy Sabiny Smoleń / Fot. fot. M. Półtorak
Wystawa potrwa do 28 maja
Informacje na Galeria Rękawka

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.