Facebook Google+ Twitter

Kraków. Przez wadliwe liczniki lokatorzy stracili 100 tysięcy złotych

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2009-12-08 10:14

Nieprawidłowo funkcjonujące wodomierze w budynkach przy ul. Kluczborskiej 25 oraz Fieldorfa Nila 17 w Krakowie, przyczyniły się do nadpłaty ponad 100.000 zł przez nieświadomych niczego mieszkańców.

W 2004 roku administrację budynku przy ul. Kluczborskiej 25 przejęła firma Nieruchomości Zarządzanie i Administrowanie Tomasz Greń. Podczas rozliczeń okazało się, że różnica pomiędzy wskazaniami liczników indywidualnych, a licznika głównego wynosi ok. 25-30 proc. Zarządca poszukiwał przyczyny.

Zwrócił się do MPWiK z prośbą o wymianę licznika głównego, jednak nie przyniosło to oczekiwanych skutków. W zawiązku z tym zaczęto przeprowadzać niezapowiedziane kontrole w poszczególnych mieszkaniach, w celu wykluczenia nielegalnego poboru. Wykluczono podkradanie wody. Mimo to wymieniono wszystkie wodomierze indywidualne na liczniki wysokiej klasy typu C. Wspólnota poniosła koszty rzędu 36.000 zł, lecz różnice były wciąż widoczne.

Zwróciliśmy się z zapytaniem do specjalistów, którzy zasugerowali nam, że ten rodzaj licznika głównego może powodować przekłamania. Po raz kolejny poprosiliśmy MPWiK o wymianę licznika, tym razem na innego typu - mówi Sylwia Jasiówka, administratorka nieruchomości.

Różnice zniknęły, jednak wspólnota straciła szansę na odzyskanie nadpłaconych pieniędzy z racji barku konkretnych dowodów.

Identyczna sytuacja zaistniała przy ulicy Fieldorfa Nila 17. Postanowiliśmy, tym razem rozwiązać sytuację w inny sposób. Zalegalizowaliśmy licznik tej samej średnicy w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji, a następnie zainstalowaliśmy go tuż za głównym licznikiem - mówi Tomasz Greń.

Różnice stały się doskonale widoczne. Jednak MPWiK zakwestionowało rzetelność tego wodomierza. Zdaniem firmy winę za całą sytuację ponosi administrator.

To mieszkańcy i ja walczyliśmy o to żeby ujawnić całą prawdę, ile tej wody faktycznie jest zużywane. Nie dostaliśmy żadnej pomocy ze strony MPWiK, wręcz można powiedzieć,
że ich postawa była bierna
- dodaje Tomasz Greń.

Autor: Magdalena Wymazała
Pierwsza publikacja: bankier.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.