Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

59128 miejsce

Kraków. Trwa głodówka w obronie lekcji historii

Współautorzy: Sławomir Ostrowski

Dziewiąty dzień trwa głodówka w krakowskim kościele na Dębnikach. Protestujący nie zamierzają przerwać swojej akcji, pomimo że jeden z nich trafił do szpitala.

Protest głodowy w obronie historii w krakowskim kościele na Dębnikach / Fot. Sławomir OstrowskiProtest głodowy w obronie lekcji historii odbywa się w salezjańskim kościele na Dębnikach w Krakowie i trwa już dziewiąty dzień. - Tylko tak radykalna akcja ma szansę powodzenia - tłumaczy Grzegorz Suder, jeden z głodujących.

Piątka głodujących uważa, że reforma edukacji zaproponowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej doprowadzi do ograniczeń lekcji historii w szkołach. Mężczyźni uważają, że ta forma protestu to ostateczność. Zwracają uwagę na fakt, że przez ostatni rok wiele osób związanych ze środowiskiem Protest głodowy w obronie historii w krakowskim kościele na Dębnikach / Fot. Sławomir Ostrowskiakademickim i nauczycielskim wyrażało negatywną opinię wobec zmian, zaproponowanych przez byłą minister edukacji Katarzynę Hall.

Reforma zakłada, że z dotychczasowego modelu funkcjonowania liceów w obecnej formie zostanie klasa pierwsza. Dwie następne klasy będą mocno sprofilowane. A uczniowie będą musieli wybrać, który profil najbardziej im odpowiada. Później do końca szkoły będą uczyć się wybranych przedmiotów.

- Zdecydowaliśmy się na ten desperacki krok, ponieważ wszystkie inne środki zostały wyczerpane - tłumaczy Grzegorz Suder. I jak ocenia pierwszy cel ich protestu został już osiągnięty. - Nasza akcja zyskała medialność, a to już spory sukces i punkt wyjścia do rozmów - dodaje Suder. Jednak jak na razie nikt z ministerstwa z głodującymi się nie kontaktował.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (25):

Sortuj komentarze:

Cyber Killer
  • Cyber Killer
  • 28.03.2012 11:53

@Grzegorz Wink: w pełni popieram te słowa - historia w szkole to tylko głupie wkuwanie dat.

W ogóle z tego co widzę to jest to pierwsza sensowna zmiana od czasu tej rzekomej reformy szkolnictwa, a Ci tutaj protestują, ehh...

Komentarz został ukrytyrozwiń
blablabla
  • blablabla
  • 28.03.2012 11:39

Panie Ostrowski, powiedz to pan narodowi Stanów Zjednoczonych.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wystarczy tylko stwierdzić publicznie, że to co zaczął Buzek, Krzaklewski i Handke wraz z Solidarnością to nic dobrego dla edukacji. I wrócić do systemu sprawdzonego (szkoła podstawowa - liceum). Modernizacje, które toczą edukację od momentu jej nieudolnej transformacji, wyraźnie wskazują, że reforma była zła. Czy trzeba czekać aż umrą jej, tfuu...rcy ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

http://histmag.org/?id=2522
http://www.men.gov.pl/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=46&Itemid=77

odnoszę wrażenie, że wielu obecnych tu dyskutantów nie zapoznało się z dostepnymi materiałami na temat tej reformy; a histeria na temat historii wywołana jest chyba przez ludzi, którzy sami nie wyobrażają sobie innego stylu nauczania przedmiotu, niż dotychczasowy: werbalno-kalendarzowy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Naród, który nie zna swojej przeszłości nie jest godnym przyszłości.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Szkoła ma nauczyć dzieci niezbędnych, potrzebnych do zaistnienia na rynku pracy rzeczy. Całą resztę mają uzupełnić rodzice, to ich obowiązek. Rodzić może kupić dziecku książkę do historii, pójść z nim na spacer i opowiadać, jak to kiedyś było. Nie można całego ciężaru wychowania przerzucać na szkołę.

Komentarz został ukrytyrozwiń
max
  • max
  • 27.03.2012 23:20

@@ Goleniowski może Tusku i jego rodzinie napiszesz kilka słów?? O dziadku który strzelał do Polaków???

Komentarz został ukrytyrozwiń
Anatol
  • Anatol
  • 27.03.2012 23:12

Kurcze czy nikt nie może wykopac stąd tego matoła "goleniowskiego". Człowieku lecz się, ODCZEP SIĘ się w końcu od tych Kaczyńskich, dyskutuj na temat nieuku.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Popatrzmy na to z innej strony - jak wiele pamiętacie z lekcji historii? Jak wiele ludzie wynieśli znajomości mechanizmów demokratycznych? Przecież nauka tego przedmiotu w polskiej szkole, to wkuwanie na pamięć dat różnych wojen i powstań i gloryfikowanie ludzi ginących ponieważ źle ocenili sytuację. Taka historia niczego nie wnosi. Młodzież wkuwa ją na pamięć, a po szkole wszystko zapominają. Więcej pamiętają z filmów niż z lekcji.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Goleniowski
  • Goleniowski
  • 27.03.2012 22:53

Kochana Magdo Wieczorek .Napisz ty jajko historyk o rodzinie KACZYŃSKICH.
Napisz jak zdobyli , WYŁUDZILI NASZE POLSKIE OBYWATELSTWO .To się tyczy rodziny Jarosława Kaczyńskiego(ojciec Rajmund , matka Jadwiga ) .
Pisz odważnie bez ubarwień .Pisz prawdę .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.