Facebook Google+ Twitter

Kraków w Second Life

Kraków jest od środy jednym z pierwszych miast Europy obecnych w wirtualnym świecie Second Life. Kolejne polskie miasta chcą pójść w jego ślady i stworzyć własne wirtualne kopie.

Nazwany "Second Krakowem" projekt jest pomysłem i przedsięwzięciem firmy Supremum NewMedia. Do tej pory jednak tylko nieliczne europejskie miasta zrobiły swoją replikę w nowoczesnym świecie Second Life. Kraków w tej kategorii zajął miejsce wśród pionierów. Projekt obejmuje serce miasta Jagiellonów - Rynek Główny i przylegające uliczki. Dziś został udostępniony użytkownikom, ale będzie ciągle rozwijany i udoskonalany. W przyszłości będzie można zwiedzać wnętrza najważniejszych zabytków rynku.

Przykład ogrodu z obecnymi avatarami w świecie Second Life. / Fot. Wikimmedia CommonsCo jest takiego pociągającego w wirtualnej grze, mającej niewiele, bo ok. 8 milionów użytkowników (według statystyk producenta, za użytkownika uznawany jest każdy unikalny, poprawny login) na świecie? Każdy może w tym w trójwymiarowym środowisku robić swą postacią, zwaną avatarem wszystko, co wymyśli. Second Life jest wirtualną kopią rzeczywistości - jej uczestnicy zajmują się czynnościami zarówno indywidualnymi, jak i społecznymi znanymi z normalnego życia. Wychodzi to daleko poza gry komputerowe dla wielu graczy, które skupiają się przeważnie na strategii. Każda osoba w grze może budować przedmioty, maszyny, budynki oraz może uczestniczyć w czynnościach, które sama wymyśli. Może wybierać od tańczenia, przez zwiedzanie do prowadzenia biznesu, na przykład sprzedając posiadaną wirtualną ziemię lub wytworzone rzeczy.

Dlatego też Second Life jest czymś, co wielu nazwałoby Matrixem w zarodku. Może być drugą, zastępczą rzeczywistością. Pewne zaś jest to, że jest to bardzo skuteczną forma promocji w elektronicznym świecie. Tak jak Internet w swoich początkach, stwarza nowe możliwości i staje się nową platformą komunikacji społecznej. Dlatego wiele firm i instytucji płaci wyspecjalizowanym firmom za wybudowanie przedstawicielstwa w Second Life, np. Nike, Reuters czy nawet kraje, jak Malezja i Szwecja. Firmy sprzedają nawet swoje produkty w wersji wirtualnej. Tak czyni na przykład Toyota czy Nissan.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (6):

Sortuj komentarze:

1) Liczba realnych użytkowników tej gry faktycznie jest dużo niższa, ale te 8 milionów nie jest błędem. (Sam jestem zarejestrowany, ale ani razu się nie zalogowałem, bo mam... za słabą kartę graficzną).
2) Dzięki keira za uwagę, że Kraków nie jest drugi. Po Twoim poście przeprowadziłem dalej idące badanie i tych miast europejskich jest od 5 do 10. Rozważam w ramach pokóty napisanie tekstu o nich wszystkich:).
3) Zabart, impreza może i przereklamowana - bardzo możliwe. Ale coś choćby potencjalnie w tym tkwi, skoro światowe koncerny sprzedają tam wirtualne kopie swoich produktów. Nissan i Toyota to ledwie przykłady, których jest w tej grze więcej niż miast Europy.

Pozdrawiam:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Second Life - przereklamowana impreza.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ze statystyk na stronie SL wynika, że aktywnych użytkowników jest niecałe 500 tys. Z Polski mniej niż 4tys. Nie tylko Kraków i Amsterdam są w SL. Według tej strony http://metaversed.com/25-may-2007/virtual-cities-streaming-second-life w SL jest jeszcze Salzburg, Monachium, Manchester.. Pewnie wiele innych. Przykro mi to pisać, ale dziennikarz GW chyba nie sprawdził swoich wiadomości, a jedynie oparł się na informacjach firmy, która zrobiła Kraków.

Komentarz został ukrytyrozwiń

No tutaj się zgodzę, te 8 milionów można uznać za liczbę osób jaka w sumie przewinęła się przez SL podczas jej istnienia. Aktualne dane wskazują na 1.6 mln w ciągu 60 dni, a w chwili gdy to piszę online jest ok 27,142 osób. Przyznam sie jednak, że za pierwszym razem można odnieść wrażenie iż tyle osób gra w SL, no cóż zdarza się :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ciekaw jestem kto wymyślił liczbę 8 milionów użytkowników? Po pierwsze 8 milionów to jednak nie jest niewiele jak na grę sieciową, po drugie informacje ze stycznia tego roku wskazują na nieco ponad 2 miliony osób bawiących się Second Life.

a tutaj link do tej informacji:
http://www.internetstandard.pl/news/104771/100.html
Można to znaleźć w sieci po 1 minucie poszukiwań.
Ciekaw jestem czy ktoś to sprawdził, czy zrobił ctrl+c i ctrl+v?

Wracając do tej wyssanej z palca liczby, chciałem zauważyć, że tylko jedna gra mmorpg może pochwalić się tak wielką bazą użytkowników (opłacających abonament) jest to mianowicie World of Warcraft, który notabene obecnie liczy już sobie ponad 9 milionów abonentów.

Aż boję się pomyśleć jak jest weryfikowana autentyczność wiadomości do których materiały nie są ogólnie dostępne w internecie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

a czy w tym drugim świecie funkcjonują np. toalety?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.