Z uwagi na bezpieczeństwo był to kolejny dzień wstrzymania ruch samochodowego, natomiast piesi mogli poruszać wahadłowo tylko w chwilach kiedy montaż wewnętrznych belek żelaznych był zakończony.
W poniedziałek co prawda montowano główne belki od miejsca sobotnich prac już po stronie poza ulicami. Była to trudniejsza operacja ponieważ belki miały długość po 27 m oraz każda ważyła po 44 tony Kolejne problemy był z montażem mniejszych belek pomiędzy oboma głównymi dużymi belkami.
Oczywiście same położenie belek na podporach to nie koniec, bo na wysokościach do prace montażowych wkroczyli spawacze aby zmontować je z poprzednimi belkami. Dzisiaj we wtorek 24 maja przywrócony został częściowo ruch kołowy - jednokierunkowy w tym rejonie.
Obecnie trwają najtrudniejsze prace przy budowie odcinka mostowego nad obecnie istniejącego w ciągłym ruchu odcinka kolejowego Kraków - Płaszów – Zabłocie – Kraków Główny Osobowy.
Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dla mieszkańców Krakowa i Małopolski to ważna inwestycja, która spowoduje nareszcie uruchomienie włączenia transportu kolejowego do rozładowania problemów komunikacji miejsko – aglomeracyjnej. Natomiast pasażerowie pociągów skorzystają ze skrócenia czasu dojazdu do Skawiny, Zakopanego itd. Oszczędność spowoduje ominięcia stacji kolejowej Kraków – Płaszów, a tym samym problemy ze zmianą kierunków jazdy pociągów.
Obecnie pogoda słoneczna sprzyja ekipą wykonawców i prace w szybkim tempie posuwają się do przodu.
Nowoczesne technologie oraz fachowe i sumienne prowadzenie prac przez wykonawców powoduje, że można z dnia na dzień zobaczyć widoczny postęp prac.
Zdjęcia chronione prawem autorskim.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?