Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

1981 miejsce

Krakowska łącznica Krzemionki – Zabłocie - Dekerta

Niedziela 26 czerwca był ostatnim etapem montażu belek nowej nitki, kolejowego wiaduktu kierunku stacji PKP Kraków – Zabłocie. Nitka ta powstała od strony ulic Dekerta i Romanowicza.

Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Z uwagi na bezpieczeństwo Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków był to kolejny dzień wstrzymania ruch samochodowego, natomiast piesi mogli poruszać wahadłowo tylko w chwilach kiedy montaż wewnętrznych belek żelaznych był zakończony. Jeszcze pozostało wiele prac przy tej nitce.

Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Montowano ostanie dwie Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków główne belki Była to trudniejsza operacja ponieważ mimo ulewy przed burzą jaka przeszła nad Krakowem udało się wykonać tą operacje. Ostatnie dwie belki, które miały długość po 27 m oraz każda ważyła po 44 tony.

Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Kolejne problemy pozostanie Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków montażem mniejszych belek pomiędzy oboma głównymi dużymi belkami. W efekcie od ul. Powstańców śląskich do Stacji PKP Kraków – Zabłocie powstał zamontowany ciąg wiaduktu kolejowego. Ale do zakończenia prac droga jeszcze daleka zanim pierwszy pociąg pojedzie na trasie Kraków – Zabłocie do stacji PKP Kraków – Krzemionki.

Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków Dla przypomnienia.Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz. / Fot. Fot. Henryk Czechowski BINFO Kraków

Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dla mieszkańców Krakowa i Małopolski to ważna inwestycja, która spowoduje nareszcie uruchomienie włączenia transportu kolejowego do rozładowania problemów komunikacji miejsko – aglomeracyjnej. Natomiast pasażerowie pociągów skorzystają ze skrócenia czasu dojazdu do Skawiny, Zakopanego itd. Oszczędność spowoduje ominięcia stacji kolejowej Kraków – Płaszów, a tym samym problemy ze zmianą kierunków jazdy pociągów.

Najtrudniejszym odcinkiem budowy jest część pomiędzy skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich – ul. Wielicką oraz budową nowej stacji kolejowej Krzemionki. W tym miejscu inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu komunikacji miejskiej jak też ograniczona komunikacja samochodowa.

Nowoczesne technologie oraz fachowe i sumienne prowadzenie prac przez wykonawców powoduje, że można z dnia na dzień zobaczyć widoczny postęp prac.

Na temat postępu prac realizacji tej inwestycji przez PKP Polskich Linii Kolejowych warto śledzić po przez stronę budowy www.zablocie-krzemionki.pl

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.