Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Krakowska łącznica Zabłocie – Krzemionki

HENRYK CZECHOWSKI
HENRYK CZECHOWSKI
Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz.
Z placu budowy ul. Dekerta - Romanowicz.
W sobotę 21 maja przyglądałem budowie nowego wiaduktu kolejowego nad skrzyżowaniem ul. Dekerta i ul. Romanowicza w Krakowie. Był to kolejny ważny fragment kolejowej inwestycji pomiędzy stacjami Kraków Zabłocie – Krzemionki.

Z uwagi na bezpieczeństwo wstrzymany został ruch samochodowy, natomiast piesi mogli poruszać wahadłowo tylko w chwilach kiedy montaż belek żelaznych był zakończony.

Każda z dwu montowanych belek miała po 25 m długości i ważyła tylko po 35 ton każda. Specjalistyczny dźwig, który był w stanie udźwignąć do 250 ton, dzięki fachowości operatora dokładnie wykonał swoje zadanie i umieścił je na wykonanych wcześniej żelbetonowych podporach.

Kolejne problemy w samym rejonie Krakowa będzie powtórzony cykl prac w najbliższy poniedziałek 23 maja. Będzie to trudniejsza operacja ponieważ belki będą miały długość po 27 m oraz ważyć każda 44 tony.

Oczywiście same położenie belek na podporach to nie koniec, bo do prace montażowych wkraczają spawacze aby zmontować je z poprzednimi belkami. Jak dobrze pójdzie i będzie pogoda, to we wtorek 24 maja przywrócony zostanie już ruch kołowy - jednokierunkowy w tym rejonie.

Od początki inwestycji budowy łącznicy pomiędzy stacjami kolejowymi Zabłocie – Krzemionki już zużyto:

- 10 100 m3 betonu,
- 910 ton stali zbrojeniowej,
- 1215 ton stali konstrukcyjnej.

Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dla mieszkańców Krakowa i Małopolski to ważna inwestycja, która spowoduje nareszcie uruchomienie włączenia transportu kolejowego do rozładowania problemów komunikacji miejsko – aglomeracyjnej. Natomiast pasażerowie pociągów skorzystają ze skrócenia czasu dojazdu do Skawiny, Zakopanego itd. Oszczędność spowoduje ominięcia stacji kolejowej Kraków – Płaszów, a tym samym problemy ze zmianą kierunków jazdy pociągów.

Najtrudniejszym odcinkiem budowy jest część pomiędzy skrzyżowaniem ul. Powstańców Śląskich – ul. Wielicką oraz budową nowej stacji kolejowej Krzemionki. W tym miejscu inwestycja jest prowadzona przy ciągłym ruchu komunikacji miejskiej jak też ograniczona komunikacja samochodowa.

Nowoczesne technologie oraz fachowe i sumienne prowadzenie prac przez wykonawców powoduje, że można z dnia na dzień zobaczyć widoczny postęp prac.

Zdjęcia chronione prawem autorskim.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto